Thursday 18 August 2011

همبستگی عربی ـ اسلامی با اشرف - افطار ماه مبارک رمضان با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

روز شنبه 22 مرداد 1390 مطابق با 13 رمضان، مراسم افطار با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت و شرکت پارلمانترها و شخصیتهای مذهبی و سیاسی از 16 کشور و نمایندگان جوامع مسلمان و46تن از ائمه مساجد فرانسه با عنوان ” همبستگی عربی - اسلامی با اشرف” درپاریس برگزار شد. ذیلا بخش اول سخنرانیهای  شخصیتهای حاضر در این مراسم میاید:
 
 

سید احمد غزالی نخست وزیر اسبق الجزایر 
سلام بر همه شما. خانمها و آقایان باعث خوشحالی من است که قبل از سخنرانی خانم مریم رجوی به شما به‌عنوان رئیس کمیته عربی و اسلامی دفاع از اشرف خوشآمد بگویم. خصوصاً به برادرانی که از کشورهای مختلف از جمله اردن و فلسطین و فرانسه و کویت و مغرب و آذربایجان و افغانستان و لیبی و یمن و مصر و عراق و لبنان و تونس و سوریه و موریتانی و ایران به اینحا آمده‌اند خوشآمد می‌گویم. خواهران و برادران باعث افتخار و خوشحالی من است که بگویم امیدوارم خداوند روزه روزه‌داران را قبول کند و این ماه که ماه رحمت و بخشش است برای ما امنیت و آرامش بیشتر به همراه داشته باشد و باعث همبستگی بیشتر بین مردم گردد.

من به‌عنوان رئیس کمیته عربی اسلامی دفاع از اشرف، قبل از این‌که سخن را به خانم رئیس‌جمهور، مریم رجوی بسپارم مایلم به همه میهمانانمان خوشآمد بگویم. من به کسانی که از کشورهای مختلف مسلمان آمده‌اند اشاره کردم ولی ضمناً نمی‌خواهم امامان مساجد درانسی، پاریس 18، پاریس 19، پاریس 20، اوبرویلیه، ارانی، گارژله گونس، اونی سو بوا، مونتروی، بوبینی، ولنتون، ژانتیلی، وینیو سور سن، سروان، بولونی، و همین‌طور فدراسیون فرانسوی انجمنهای اسلامی آفریقا را فراموش کنم.

هر سال ما جمع می‌شویم چون حالا یک سنت شده است. ما از برادرانمان در مقاومت ایران تشکر می‌کنیم که به نوعی این سنت را برای جمع شدن از همه نقاط جهان پایه‌گذاری کردند و با آنها اعلام همبستگی می‌کنیم.

من حضور شخصیتهای برجسته، دوستان مقاومت که روز به روز بیشتر می‌شوند به‌طور خاص هوارد دین، نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۴، عالیجناب ژاک گایو، آیت‌الله جلال گنجه‌ای، عبدالرحمان دهمان و سایرین را تحسین می‌کنم. همیشه خواندن لیست خطرناک است چون دوستان مقاومت ایران روز به روز بیشتر شده‌اند. من برای همه سلامتی، موفقیت و آزادی برای همه ملتهای مسلمان و عرب آرزو می‌کنم.

با اجازه شما بعد از این‌که به سخنان خانم مریم رجوی گوش دادیم، خانم حلیمه بومدین مسئولیت اداره این جلسه را برعهده خواهد داشت.

مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت: سلام بر همه شما خواهران و برادران عزیز
سلام به هموطنانم در ایران و سراسر دنیا و مجاهدان آزادی در شهر اشرف

روزه و عبادات شما قبول. به‌خصوص که آن را با مجاهدت برای آزادی و رهایی به اوج می‌رسانید.

از خدای بزرگ مسألت می‌کنم که امواج رحمت و گشایش خود را بر شما و بر ملت اسیرمان در ایران بگستراند.

هم‌چنین به‌مناسبت پانزدهم رمضان، که در آستانه آن قرار داریم، سالروز میلاد امام حسن مجتبی، دومین پیشوای شیعیان را تبریک می‌گویم و از او که سمبل رویارویی با آزمایشهای سنگین است، استعانت می‌جوییم.

بسم الله الرحمن الرحیم
خواهران و برادران!
خانمها و آقایان، دوستان گرامی
به‌مناسبت ماه رمضان بار دیگر به مسلمانان فرانسه و تمام جهان، به هموطنان‌ عزیز در ایران و اشرفیان، تبریک می‌گویم.

شهر رمضان الّذی أنزل فیه القرآن هدًی لّلنّاس و بیّناتٍ مّن الهدی والفرقان

رمضان ماه روزه‌داری است و قرآن، هدف روزه‌داری رها شدن از هرگونه حائلی می‌باشد.

ماه رمضان و روزه هم برای رهایی انسان است. هم برای رهایی جامعه، زیرا مسلمانان را به سوی هدف واحدی سمت می‌دهد. به آنها کمک می‌کند که تبعیضها و نابرابریها را از میان خود بردارند و همبستگی و برابری و عدالت را در جامعه خود برقرار سازند.

دوستان گرامی
در سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا، همان‌گونه که بهاران آزادی و انقلاب شکوفا شده است، زمستان بنیادگرایی و استبداد تحت نام اسلام، فرا رسیده است. هرچند که استبداد مذهبی حاکم بر ایران، تا وقتی که سرنگون نشده، تلاش می‌کند با بهره‌برداری از شرایط متحول، حرکت مردم این منطقه به سمت آزادی را به انحراف بکشاند.

بنابراین سؤال اساسی این است که آن پاسخ فکری و فرهنگی کدام است؟ از نظر ما، پاسخ، اسلام دموکراتیک است که مجاهدین از حدود نیم قرن پیش، مقاومت خود علیه دیکتاتوریهای شیخ و شاه را بر آن، بنا کردند.

دوستان گرامی!
اسلام دموکراتیک، آیین رهایی بخش پیامبری است که با پیام رحمت، قلبها را فتح کرد، بردگان و کنیزان را با مردم آزاد، برابر دانست، سنت عفو و آزادی اسیران جنگی را، بنا گذاشت و زنان را در جدی‌ترین کارهای اجتماعی مشارکت داد. اسلام، دین پیامبری است که شور و مشورت در کارها را بنا گذاشت. أمرهم شوری بینهم
مردم را به‌ همزیستی مسالمت‌آمیز با صاحبان عقاید و ادیان‌ دیگر، مؤظف کرد.

قل یا أهل الکتاب تعالوا إلی کلمه سواء بیننا وبینکم
به ایمان‌آورندگان آموخت که اختلاف عقیده میان خود را، بپذیرند. روح بردباری و تساهل را جایگزین تعصبات بربریت کرد و گفت: من برای لعن کردن نیامده‌ام. بلکه برای «رحمت» برانگیخته شده‌ام. پیامبری که در مدینه، کثرت‌گرایی را بنیاد گذاشت، تا همه در انجام وظائف دینی خود آزاد باشند. پیام قرآن این است که بهترین کسان، نزد خدا رهاترین آنها است.

إنّ أکرمکم عند اللّه أتقاکم
خانم ها، آقایان، دوستان عزیز
جنبش ما از اسلام دموکراتیک، فراتر از برنامه‌ها و مواضعش، در عمل مبارزاتی خود پیروی کرده و در هر قدم، بهای سنگین آن را پرداخته است.

مجاهدین خلق ایران، مقابله با سوء استفادهها و برداشتهای ارتجاعی و انحرافی از اسلام را در صدر اولویتهای خود قرار داد. سوء استفاده‌هایی که ملایان برای در قدرت ماندن از آن استفاده می‌کنند یا برای این‌که بی‌عدالتی و بهره‌کشی انسان از انسان را توجیه کنند.

این کارزار تئوریک، فرهنگی و اعتقادی را از 40سال پیش مسعود رجوی رهبری کرده است. بخشی از این مبارزه در زندانهای شاه بود. و بخش مهمی از آن در شرایط پیچیده انقلاب بود. یعنی زمانی که منجر به قدرت رسیدن خمینی شد. او این مبارزه را هم‌چنین پس از استقرار دیکتاتوری مذهبی در ایران، تاکنون پیش برده است. با تبیین مبانی اعتقادی قرآن و اسلام، و در عمل مبارزاتی این جنبش، او نشان داد که اسلام اصیل، بیشتر از هر مکتب دیگری، مدافع برابری و عدالت و آزادی و رهایی است و بیشترین ظرفیت را برای نفی تبعیض و بهره‌کشی و استبداد و استقرار جامعه‌یی دموکراتیک دارد.

این برجسته‌ترین وجه رهبری مسعود بود که این جنبش را از انحراف حفظ کرد. انحرافهایی که برنده آن ارتجاع دینی حاکم و بازنده آن مردم ایران بودند.

«ما عمیقاً معتقدیم که شکوفایی واقعی اسلام در عدم استفاده از هرگونه تبعیض و امتیاز و اجبار سیاسی و اجتماعی، میسر است». به همین دلیل در اوایل حکومت خمینی، مقاومت ما قانون اساسی ولایت‌فقیه را رد کرد.

زیرا بر اساس آموزه‌های اسلام دموکراتیک، حاکمیت بالاترین حقی است که اسلام برای مردم به‌رسمیت شناخته است.
اسلام دموکراتیک با برابری زنان و مردان شناخته می‌شود.
آن‌چه پوشش اجباری را به زنان تحمیل می‌کند، برخلاف اسلام است. با پیروی از قرآن ما می‌گوییم: هرچه از روی اجبار و اکراه باشد، برخلاف روح اسلام است.

قرآن می‌گوید:
لا إکراه فی‌الدّین
دوستان محترم،
اشرف نمونه‌یی از مناسبات کسانی است که به پیروی از اسلام دموکراتیک برخاسته‌ و روابطی بر پایه اعتماد، یگانگی، برابری و عشق و از خودگذشتگی به‌خاطر دیگران بنا کرده‌اند.

از شما می‌خواهم همه تلاشهای خود را برای دفاع از ساکنان اشرف که سدی در برابر بنیادگرایی و تروریسم، هستند به‌کار بگیرید.

از شما می‌خواهم جامعه جهانی به‌ ویژه‌ایالات متحده و اروپا و کمیساریای پناهندگی و کمیساریای حقوق‌بشر را وادار سازید بنا بر قوانین بین‌المللی به مسئولیت خود در قبال حفاظت ساکنان اشرف پاسخ بدهند. دفاع از اشرف که دربرگیرنده یک هزار زن مسلمان پیشتاز است، امروز یک وظیفه مبرم اسلامی است.

کما این‌که مسأله حفاظت آن جامعه جهانی را بر سر تعهداتش نسبت به حقوق‌بشر به آزمایش می‌کشد.

خواهران و برادران محترم،
از خدای بزرگ می‌خواهم، نماز و روزه و عبادتهای شما را قرین برکت کند.
ـ خدایا! آزادی مردم ایران، از شر دژخیمان حاکم را محقق کن.
ـ خدایا! زندانیان سیاسی را از سیاهچالهای آخوندی آزاد بفرما.
ـ خدایا! قیام‌کنندگان در خاورمیانه و شمال آفریقا را از دیکتاتوری آزاد بفرما.
ـ خدایا! میدانی که ملایان تهدید جهانند، پس صلح و امنیت را بر منطقه و جهان حاکم بفرما!
خدایا به اراده و استقامت جوانان و قیام‌کنندگان در ایران و منطقه بیافزا.
خدایا محاصره اشرف را از میان بردار، شکنجه روانی‌اشرفیان را متوقف کن و مجروحان را شفا بخش.

مطمئنم که همه با هم با همبستگی و تلاشهای شما ما می‌توانیم این دعاها را محقق ساخته و از یک فاجعه انسانی دیگر جلوگیری کنیم.
از همه شما متشکرم و برای شما آرزوی یک افطار خوب را دارم.

سناتور حلیمه بومدین، عضو سنای فرانسه- ریاست جلسه عصر بخیر. من مفتخر و خوشوقتم که ریاست این جلسه را داشته باشم و مایلم با تشکر از شما، به‌خاطر این‌که این فرصت را به من دادید مثل هر سال اینجا بیایم و این لحظه همبستگی و لحظه قوی جامعه مسلمان را با هم شریک باشیم.

برای ما امروز به‌طور خاص مهم است که اینجا باشیم و وظایفی را که به‌عنوان جامعه مسلمان و همین‌طور به‌عنوان جامعه بین‌المللی داریم، یادآوری کنیم. چون اشرف، تنها مسأله مسلمانان نیست بلکه مسأله‌یی است که باید در مقابل همه جامعه بین‌المللی قرار گیرد که امروز بیش از دیروز تهی از عدالت است و نیازمند آزادی و صلح است.

من فکر می‌کنم مهم است که به خودمان بگوییم بیش از پیش به این همبستگی نیاز داریم. جامعه مسلمان، متعدد، غنی و گسترده است و نمایندگانی که امروز حاضر هستند و آمده‌اند به ما باز ثابت می‌کنند که ما به این همبستگی نیاز داریم. متأسفانه امروزه ما گاه با یک کمبود همبستگی زندگی می‌کنیم.
امشب، متشکریم که اجازه دادید نشان دهیم این همبستگی ممکن است.

نریمان الروسان، نماینده پارلمان اردن
بسم الله الرحمن الرحیم
درود و سلام بر سرور و پیامبر ما محمد (ص) و خاندان پاکش.

بانوی شرق و سرلوحه عزت و افتخار مشرق زمین،
خواهران و برادران، که این‌جا برای یاری کمپ آزادی علیه ظلم و سرکوب آخوندها و علیه همدستی با ستم و دیکتاتوری آمده‌اید، امروز در این‌جا از سراسر جهان با اشتراک نظر در رابطه با دموکراسی و پلورالیسم گردهم‌ آمده‌ایم تا شهر نور و روشنایی، شهر مبارزان را یاری کنیم و حقوق‌بشر در حق آنها مراعات شود و تا این‌که شرافتمندانه در برابر دار و دسته‌های فاسدی که در روی زمین فساد و تباهی پیشه کرده‌اند بایستیم. دستجات حاکمی که از دین و مذهب به‌عنوان پوشش برای وحشیانه‌ترین جنایتهایشان در حق بشریت از اسلام سوءاستفاده می‌کنند. درحالی‌که دین اسلام از آنها و از کارهایشان بیزار است. گروهی در عراق سرفرازی و عربیت به زیر فرمان آخوندها درآمدند تا شهروندان بی‌دفاع در کمپ اشرف را کشتار کرده و یا زجرکش کنند و آنها را در زندگی تحت فشار و آزار و اذیت قرار بدهند و آنها را از تمام مظاهر زندگی خوب و حقوق‌بشر در کمپ شرف و قهرمانی، کمپ اشرف محروم کنند.

حضار محترم،
انقلابها در کشورهای عربی و خاورمیانه که بهار عرب نامیده شده‌است و از اواخر سال گذشته آغاز شد هم‌چنان با هدف و در جهت درست برای آزادی و رهایی خلقها از استبداد و فساد و ستم حاکمان پیش می‌رود. حاکمانی که حتی یک روز هم برای تأمین زندگی شرافتمندانه برای ملتهای خودشان کار و تلاش نکردند.

رژیم ایران می‌خواهد سوار موج این خیزشهای تغییر و اصلاح طلبی در منطقه شده و با شکار فرصتهای پیروزی این انقلابها و خیزشها، مسیر خلقها را در جهت اهداف اعلام نشده‌ خود با طرح شعار «تنها راه‌حل، اسلام و تشکیل جمهوریهای اسلامی است»، برای گسترش آشوب و خشونت و دیکتاتوری و منحرف کند. همبستگی با ساکنان اشرف راهی برای سرنگونی دیکتاتوری آخوندی در ایران و از بین بردن خطر بزرگ آنها علیه منطقه ما می‌باشد. بنابراین، این گردهمایی همبستگی با اشرف به‌منظور درخواست حفاظت بین‌المللی از ساکنان این کمپ و تأکید حق کامل آنان برای پناهندگی جمعی می‌باشد. ما هم‌چنین خواستار استقرار یک تیم ناظر سازمان ملل‌متحد در اشرف و انجام تحقیق مستقل و بی‌طرف در مورد جنایت فجیع 19فروردین هستیم.

ای آزادگان جهان
ای شرافتمندان جهان امروز،
یار و پشتیبان حق و عدالت باشید و از حقوق‌بشر در اشرف حمایت کنید.
زنده باد پایداران اشرف که در برابر دارو دسته فاسد حاکم در بغداد، نوکران مستبدین حاکم در ایران مقاومت می‌کنند.

ننگ و عار بر دشمنان آزادی و انسانیت و حقوق‌بشر،
درود و احترام بسیار بر پایداران اشرف،
و تجلیل و تکریم و افتخار بر شما بانوی شرق و سرلوحه افتخار مشرق زمین و همرزمانت در این سازمان باد. شما فردای میهنتان و مردمتان را می‌سازید و برای تحقق این امر با همه راهها و امکانات شبانه روز در تلاش و کوشش هستید. و درود و رحمت و برکات خدا بر شما باد.

خانم عزیز، اجازه بدهید که امضاهای 80 نماینده پارلمان اردن را تقدیم کنم که از اشرف حمایت و پشتیبانی کرده‌اند.

حلیمه بومدین: قبل از صحبت سخنران بعدی، می‌خواهم یک ترانه عربی را که هنرمندان اشرف اجرا کرده‌اند و توسط خواننده تونسی مونی رمدی خوانده می‌شود، معرفی کنم.
(دراین قسمت برنامه ترانه عربی - فارسی که در همبستگی با قیامهای خاورمیانه بود پخش شد)


خلیل مرون، مدیر مسجد بزرگ اوری در فرانسه
پیامبر محمد (ص) گفت: شما وقتی برادر یا خواهرانتان را دوست دارید باید این دوست داشتنتان را به او اعلام کنید. من امروز عشق برادرانه‌ام را به همه ساکنان شهر اشرف اعلام می‌کنم.

این خشم کور رژیمهایی که خود را معنوی و مذهبی می‌دانند، من می‌گویم نمی‌شود مؤمن بود و بی‌گناهان را کشت.

من از (حکم) دادگاه اسپانیا که امروز خواستار محکومیت جنایتکاران به‌خاطر ارتکاب جنایت ماه آوریل می‌شود، حمایت می‌کنم. قطعاً می‌بینم که ما پیش رفته‌ایم، ملل متحد، دبیرکل ملل‌متحد از ما حمایت می‌کند. من در ماه ژوئن دیدم که یک هیأت آمریکایی آمدند که از ما حمایت کنند. ولی امیدوارم که گفته‌ها با عمل همراه باشد: کافی نیست که صحبت کنیم، باید عمل کنیم.

من مثل سال گذشته و از سال گذشته 12ماه گذشته است، می‌خواهم که سازمان ملل‌متحد کارش را بکند که سازمان ملل در جهت قانون عمل کند.

مجلس ملی در کشورم که فرانسه است توصیه‌هایی کرده است. ولی نباید به توصیه‌ها راضی شد باید پیش رفت. من می‌گویم که باید باز هم تعداد بیشتری باشیم. کافی نیست که یک دفعه افطار داشته باشیم. ما ده سال پیش بسیار کمتر بودیم امروزه زیاد هستیم. باید ادامه داد چون این مبارزه هر روزه است که همشهریهای ما در اشرف صلح، آرامش را باز یابند چون آنها پیشتازان دفاع از آزادی جنبش شما هستند.

می‌خواهم به شما بگویم که من همیشه یک هدیه در دستهایم دارم و چیزی بهتر از کتاب خدا نیست که بربرها را به پیروی از خودش فرامی‌خواند چون این کتاب راه درست است.

دکتر نجات الاسطل، نماینده پارلمان فلسطین بسم الله الرحمن الرحیم
خواهر مبارز خانم مریم رجوی، برادران و خواهران مبارز و مجاهد، حضار محترم

با بهترین درودهایم به شما، از طرف خلق مبارز فلسطین به شما درود می‌فرستم، خلقی که برای برپایی کشورش در داخل مرزهای به‌رسمیت شناخته شده ۱۹۶۷ که پایتختش قدس شریف است، به جهاد برخاسته است. خلقی که برای حفاظت از حقوق قانونی به‌رسمیت شناخت شده‌اش جهاد می‌کند.

با یک هیأت بزرگ فلسطینی به این‌جا آمده‌ایم تا مبارزه‌تان را گرامی بداریم و با شما ابراز همبستگی کنیم و مقاومت با شکوهتان را بزرگ بداریم.

ما به این‌جا آمده‌ایم تا قیام مردم ایران برای از میان برداشتن ظلم و فساد و نیروهای واپسگرا و مرتجع، را بزرگ بداریم.

ما از این‌جا هم‌چنین به تمامی انقلابهای عربی درود می‌فرستیم، انقلابهایی که برای پایان‌دادن به رژیمهای فاسد و دیکتاتوری شکل گرفته است. رژیمهایی که دارائیهای خلقها را به غارت برده و فقط در جهت منافع تنگ نظرانه‌اش کار کرده است. رژیمهایی که حقوق‌بشر را نقض کرده است.

ما هم‌چنین آمده‌ایم تا به پایداری ساکنان مبارز و مجاهد اشرف درود بفرستیم، آنهایی که برای دفاع از کلمه حق و آزادی و عدالتبه‌پاخاسته‌اند.

ما هم‌چنین تمامی اعمال دولت مالکی را که به دستور رژیم منفور ایران، علیه اشرف صورت داده، محکوم می‌کنیم از جمله محاصره ظالمانه کمپ اشرف را، تا آن‌جا که از ورود دارو و مواد اصلی مثل برق و سوخت، ممانعت به‌عمل آورده است. هم‌چنین دست به یک حمله وحشیانه علیه این کمپ زده و تعداد زیادی از زنان و مردان مجاهد را به قتل رسانده و انواع شکنجه‌ها را علیه آنان به‌کار گرفته، از جمله شکنجه روانی مستمر به‌وسیله نصب بلندگو در اطراف این کمپ. کما این‌که برای جابه‌جایی این کمپ به یک منطقه دور افتاده و پرت به سختی تلاش می‌کند.

ولی همگی ما به این‌جا آمده‌ایم تا از ساکنان مجاهد و مبارز اشرف دفاع کنیم و از تمامی ارگانهای بین‌المللی و مؤسسات مدافع حقوق‌بشر و هم‌چنین کمیساریای عالی پناهندگان بخواهیم به مسئولیت خود در مورد ساکنان بی‌دفاع این کمپ عمل کنند و تمامی امکانات زندگی از جمله غذا و دارو را برای آنها فراهم نمایند. هم‌چنین با تمام توان برای دست‌یابی به راه‌حلهای ریشه‌یی فوری تلاش کنند.

ما هم‌چنین از تمامی کشورهای عربی و اسلامی و در رأس آنها جامعه کشورهای عربی می‌خواهیم تا به مسئولیت اخلاقی و منطقه‌یی خود عمل کرده و از ساکنان کمپ اشرف حمایت کنند.

در پایان می‌خواستم بر حمایت خودمان از شما و از آرمان عادلانه‌تان و مبارزه‌تان تأکید کنم، چرا که هم شما و هم ما دارای یک آرمان عادلانه هستیم که از جنگها و محاصره و اخراج و اشغال خاک و خراب کردن خانه‌هایمان و کشتار انسانهای بی‌دفاع چه رنجهایی که نبرده‌ایم. ولی فکر می‌کنم در نهایت این حق و نیکی است که بر نیروهای تارک اندیش و ستمگر پیروز می‌شود. و این نیروها به‌زودی از بین خواهند رفت و فکر نمی‌کنم که این نیروها، در جهان دموکراتیک و عدالت و آزادی جایی داشته باشند.
ماه رمضان همه ما و شما مبارک باد و امیدوارم که در این شهر مبارک آرزوهایشان محقق شده و درد و رنجهایشان پایان یابد و رژیم دیکتاتوری و منفور آخوندی سرنگون شود.

رمضان بر شما مبارک باد، به همین مناسبت یک هدیه سمبلیک از قدس که عبارت است از تصویر قدس منقوش بر یک سنگ فلسطینی و به دستان فلسطینی تهیه شده را از طرف پارلمان فلسطین به شما تقدیم می‌کنیم.

نجیمه طای طای، نماینده پارلمان مراکش
بسم الله الرحمن الرحیم و درود بر گرامی‌ترین پیامبران.

خانم رئیس‌جمهور محترم
برادران، خواهران، ماه رمضان بر شما مبارک و همه ساله به از این سالها.
اجازه بدهید که درود خالصانه را نثار رهبر برومند، رهبر مشرق زمین، خانم مریم رجوی به‌خاطر دعوت ایشان از ما و به‌خاطر مبارزه ایشان ابراز دارم. ما همیشه در کنار ایشان هستیم و هم‌چنان که در گذشته همیشه گفته‌ام ما ضدتحجر و ضدهرگونه موارد نقض حقوق هستیم.

از طرف هیأت مراکشی در این ماه مبارک که ماه رحمت و آمرزش و گذشت و برادری است این سؤال را مطرح می‌کنیم که چرا کشتار و شکنجه و همه تجاوزات به شرافت انسان و حقوق آن باید ادامه یابد. در این ماه رحمت چرا باید خون مردم عرب و مسلمان بر خیابانهای شهرهای عربی ریخته شود، بدون این‌که صدایی بشنویم که خواستار توقف این وحشیگری باشد، با توجه به این وضعیت آقایان و خانمهای گرامی، با توجه به این وضعیت انفجاری، دستگاه سرکوب رژیم ایران هم‌چنان به اعمال فشار بر برادرانمان در کمپ اشرف ادامه می‌دهد. سخن از کمپ اشرف سخنی است از مبارزه طولانی برای آزادی و شرافت و عدالت. خانمها و آقایان، اشرف گنجینه‌یی است از درد و رنج مردم ایران برای آزادی و خواسته آنها برای پایان‌دادن به استبداد و فساد و مخالفت با اعدامها و کشتارهایی که غیرقانونی و برخلاف قوانین بشری و الهی صورت می‌گیرد. اشرف تداوم یک روند طولانی دربرابر سرکوب و کشتار است که در برابر آن تبلور قهرمانیهای برادران و خواهرانمان علیه محاصره پزشکی و انواع و اشکال مختلف محاصره که منجر به فوت تعدادی از بیگناهان و بیماران شده است، را می‌بینیم. از طریق این تریبون، هیأت مراکشی از سازمان ملل‌متحد به‌طور ویژه می‌خواهد که فوراً برای حفاظت اشرف دخالت نموده و کنوانسیون چهارم ژنو را رعایت نماید و مانع ادامه جنایات علیه ساکنان گردد و حقوق پناهندگی جمعی مجاهدین را به‌رسمیت بشناسد. هیأت مراکشی هم‌چنین با هرگـونه جابه‌جایی ساکنان اشرف در داخل عراق به‌شدت مخالف است و آن را زمینه‌سازی علیه ساکنان می‌بیند.

خانم رئیس‌جمهور قبلاً گفته‌ام که ما انشاء الله به‌زودی درحالی‌که شما در جایگاه واقعی‌تان نشسته‌اید، دیدار خواهیم داشت و با شما استقلال و آزادی و گذشت را جشن می‌گیریم. از شما به‌خاطر گوش دادن به سخنانم تشکر می‌کنم.

انیسه بومدین، حقوقدان و بانوی اول الجزایر در دوران پرزیدنت بومدین
خانم رئیس، خانمها و آقایان، مثل همیشه، هر سال، ما در این ماه روزه، ماه خویشتنداری و انعطاف برای همه مسلمانان جهان جمع شده‌ایم و این وظیفه ماست که توجه خاصی به همه آنهایی که در سراسر جهان رنج می‌کشند و به‌طور خاص برای برادران و خواهران ایرانیمان در کمپ اشرف، بکنیم.

من فکر می‌کنم همه ما که اینجا حاضر هستیم تجسم امید کمپ اشرف و ۳۵۰۰ مرد و زن آن هستیم. می‌خواهم در این ماه رمضان، ماه رحمت، تقوا و بخشش، پیامم را خطاب به ساکنان اشرف بدهم و درود خاص به زنان اشرف بفرستم. من به شجاعت، صبر و پایداری و حتی می‌خواهم بگویم فلسفه آنها در قبال خطراتی که به‌طور روزمره آنها را آزار می‌دهد و از سالها و سالها پیش همواره در معرض آن بوده‌اند، درودمی‌فرستم.

آنها هر روز، هر شب با آزار بلندگوهایی که آنها را از استراحت باز می‌دارد روبه‌رو هستند. آنها نه آرامش دارند نه استراحت، ولی باید همه این زحمات را تحمل کنند چون عزیزانی را از دست داده‌اند، چون در طول حملاتی که اشرف موضوع آن بوده، مجروح شده‌اند، چون به‌رغم بیماریهای سخت نتوانسته‌اند معالجه شوند.

این به ما زنان و مردان با حسن نیت برمی‌گردد که به دفاع از اشرف برخیزیم به حداقل کاستن از رنج ساکنان اشرف برخیزیم.

من به خواهران مسلمان در اشرف و به آنهایی که امروز در این سالن هستند این کلام خدای بزرگ را یادآوری می‌کنم که نشان می‌دهد پروردگار ما اهمیت یکسانی به اعمال یک مرد و یک زن می‌دهد. من سوره 3 سوره آل عمران آیه 195 را می‌خوانم.

و خدا به آنان جواب داد: من عمل هیچ صاحب عملی از شما را، از مرد یا زن، که همه از یکدیگرید، تباه نمی‏کنم.
از توجه شما متشکرم.

ولید طبطبایی، نماینده پارلمان کویت السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
بسم الله و الحمدلله و السلام والصلاه علی رسول‌الله و علی آله و صحبه

من ولید طبطبایی، عضو پارلمان کشور کویت هستم، ابتدا ماه مبارک رمضان را به شما تبریک می‌گویم و از خداوند عز وجل می‌خواهم روزه روزه‌داران را قبول فرماید. و این ماه را برای تمامی مسلمانان و همه جهانیان به اذن خودش ماه خیر و برکت قرار دهد.

امت اسلامی در وضعیت پردرد و رنجی به‌سر می‌برد، مخصوصاً ملتی که من از جانب ایشان آمده‌ام، کشورهای عربی در وضعیت پر مخاطره‌یی هستند از تونس تا سوریه، و مصر و لیبی و یمن و کشورهای دیگری که بهار عربی در آنها جریان دارد و آنها برای آزادی و کرامت و دموکراسی مبارزه می‌کنند. داستان قرارگاه اشرف، داستان برگزیدگان جامعه ایران است، برگزیدگان جامعه ایران که برای آزادی مبارزه می‌کنند. برای بازستاندن عدالت و دموکراسی و آن‌چه که ساکنان اشرف با آن رودررو هستند. رژیمی است که به نمایندگی از جانب رژیم ایران عمل می‌کند، رژیم نوری مالکی در عراق، که در خدمتگزاری به رژیم ایران و به نمایندگی از جانب آن برای کشتار اشرف اقدام می‌کند. رژیم ایران چهره زشتی دارد و ما آن را از دیرباز می‌شناسیم، ولی امروزه این چهره زشت با کمک و پشتیبانی آشکاری که در کشتار مردم بی‌دفاع سوریه می‌کند، بر همگان آشکار شده است. آزادی‌خواهان سوریه، در سرزمین شام، با کمک و امدادی که این رژیم با سلاح و پول و نیرو به رژیم سوریه می‌کند، کشته می‌شوند، گویی رژیم ایران در سوریه به نمایندگی از جانب جلادان با مردم سوریه می‌جنگد.

در اشرف... به اشرف باز میگردیم ما به‌عنوان پارلمانترهای عرب و به‌عنوان عضو اتحادیه بین‌المللی پارلمانها خواهان حفاظت برای ساکنان اشرف هستیم و از دولت مالکی می‌خواهیم تعهد برای پایان‌دادن و از بین بردن قرارگاه اشرف تا پایان سال جاری را لغو نماید و از سازمان ملل‌متحد می‌خواهیم که برای حفاظت ساکنان اشرف با دو اقدام مداخله نماید

اقدام اول دادن پناهندگی جمعی به ساکنان اشرف و دادن یک موقعیت قانونی به آنهاست.

اقدام دیگر مستقر کردن یک مجموعه یا تیم ناظران یونامی در قرارگاه اشرف است. هم‌چنین ما هر اقدامی برای جابه‌جایی ساکنان اشرف از محل فعلی‌شان به محل دیگری در داخل عراق را رد می‌کنیم.

. در پایان از خداوند می‌خواهم که مشکلات برادرانمان در اشرف را کم نماید و هم‌چنین تمامی ستمدیدگان و محرومان در سرزمین شام و سوریه و در فلسطین و هم‌چنین گرسنگان در سومالی را یاری و نصرت عطا نماید والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته

هوارد دین، رئیس حزب دموکرات آمریکا ۲۰۰۴ ـ ۲۰۰۹
بسیار متشکرم.
آخرین باری که من در یک افطار بودم حدود دوسال پیش در مصر بود. و ببیند که چه شد. بنابراین شاید حالا چیزی در ایران اتفاق بیفتد چون در این افطار هستم.

در واقع 40سال پیش در آمریکا ما اولین رئیس‌جمهور کاتولیک را داشتیم - جان اف کندی. چهار سال پیش ما اولین رئیس‌جمهور آفریقایی آمریکایی را داشتیم که پدرش مسلمان بود. اکثر مردم نمی‌دانند ولی ما دو مسلمان داریم که به‌عنوان نمایندگان منتخب مجلس نمایندگان آمریکا هستند.
روزی ما یک رئیس‌جمهور یهودی خواهیم داشت و روزی در آمریکا یک رئیس‌جمهور مسلمان خواهیم داشت.
ولی آمریکاییها هم متفاوت از بقیه نیستند. ما در آمریکا هم مشکلات خودمان را با بنیاد گرایی داریم.
بنیادگرایی معمولاً وقتی اتفاق می‌افتد که مردان، انحرافی در مذهب برای سود بردن خودشان ایجاد می‌کنند و نه برای خدای ما. بسیاری از چیزها به اسم مذهب صورت گرفته که در کتابهای مقدس نیست.

من کارشناس اسلام نیستم، قرآن را خوانده‌ام، متأسفانه به انگلیسی. ولی سالها قبل وقتی در دانشگاه بودم قرآن را خواندم. من در قرآن تبعیض علیه زنان را نیافتم و در قرآن نیافتم که اجازه بدهد زنان و کودکان بیگناه به‌خصوص شبیه آنها که نه فقط در اشرف بلکه جاهای دیگر هم هستند، کشته شوند.

بنیادگرایی است که مسأله است نه اسلام یا یهودیت یا مسیحیت یا هندو. در اسراییل این بنیادگرایی است که به دولت فشار می‌آورد زمینی را که متعلق به فلسطینیهاست بگیرد.

این حرص بنیادگرایی بود که منجر به جنگهای صلیبی مسیحی علیه جهان اسلام در قرون 14 و 15 شد.

تمایل به قدرت و نه یک اسلام تروریستی است که منجر می‌شود نیروهایی شبیه به القاعده ۳۰۰۰ آمریکایی را به قتل برسانند و برخی از آنها مسلمان بودند و همه آنها قربانیان بیگناه بودند. و تمایل به قدرت است که باعث شده دولت ایران ۱۲۰۰۰۰ قربانی را بکشد.

هیچ چیز در اسلام نیست که این را توجیه کند. تنها رژیم ایران است که در پی کل قدرت است و ارزش واقعی اسلام را خراب می‌کند. به خدا برمی‌گردد که ما را قضاوت کند نه به ملاهای حاکم در ایران که تصمیم بگیرند. خدا راجع به همه ما قضاوت می‌کند نه ملاها و مردانی که برای مقاصد خودشان با سوء‌استفاده از مذاهب ما کار می‌کنند.

می‌خواهم کمی در مورد زنان و اسلام صحبت کنم.
قبلاً گفتم من هیچ چیزی در تبعیض علیه زنان در قرآن نیافتم.

واقعیت این است که سه زن رئیس‌جمهور در مناطق اصلی که من می‌شناسم بوده‌اند: رئیس‌جمهور بوتو در پاکستان، رئیس‌جمهور اندونزی، رئیس‌جمهور سابق اندونزی و امروز رئیس‌جمهور کنونی کوزوو که عمدتاً یک کشور مسلمان است و یک زن است. و شاید اولین زن رئیس‌جمهور آمریکا، شاید یک مسلمان باشد.

بنابراین این مذهب ما نیست که مانع از پیشرفت نوع بشر است، سوء‌استفاده از مذهب است که مانع از پیشرفت نوع بشر است. و آنهایی که از مذاهب ما سوء‌استفاده می‌کنند بیشتر به خودشان علاقه دارند تا به خدا یا مسیح یا کتابهای مقدس هندوییسم یا یهودیت.

آنها خود را جلوتر از پیامبر که سلام بر او باد، قرار داده‌اند.
نهایتاً من می‌خواهم درباره آموزشهای پیامبر و این‌که چقدر لغت بخشش و رحمت در قرآن آمده صحبت کنم. واقعیت این است که اسلام یک دین بخشش است. به‌اندازه کافی روی این موضوع در این زمان اختلاف و تنفر تأکید نمی‌شود حتی توسط رهبران مسلمان و به‌اندازه کافی توسط رهبران آمریکایی و مسیحی تأکید نمی‌شود.

این سنت رمضان یک جنبه فوق‌العاده اسلام است. به ما اجازه می‌دهد که به خودمان همه چیزهایی را که بیشترین اهمیت را دارد، یادآوری کنیم. در حالی که خورشید غروب می‌کند با خانواده هایمان که مهمترین چیز است و مهمترین چیز در زندگی ماست، جشن می‌گیریم. امیدوارم امشب بتوانیم تمرکز کنیم و می‌خواهم از خانم رجوی امشب تشکر کنم و می‌خواهم از خانم رجوی به‌خاطر میزبانی تشکر کنم. می‌خواهم از همه افرادی که آمده‌اند تشکر کنم ولی در حالی که خورشید غروب می‌کند و از ما پذیرایی می‌شود، امیدوارم روی وجهه فوق‌العاده رحمت در قرآن تمرکز کنیم.
و وقتی به رحمت فکر می‌کنیم، به افراد اشرف فکر می‌کنیم که رحمت می‌خواهند و سازمان ملل‌متحد و آمریکا که قول داد از آنها حفاظت کند، مدیون هستند، که قولمان را ادامه دهیم و نگهداریم.
بسیار متشکرم.

No comments:

Post a Comment