Friday 19 August 2011

نامه زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد به گزارشگر ویژه ملل متحد

مریم اکبری منفرد، زندانی سیاسی و خواهر 4شهید مجاهد خلق و از خانواده‌های مجاهدان اشرف، طی نامه‌یی به گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد، بخشی از جنایات دیکتاتوری آخوندی علیه خود و خانواده‌اش را تشریح کرد و خواستار بازدید او از زندانها و شکنجه‌گاههای رژیم و دادخواهی شد. 


مریم اکبری منفرد در نامه خود با تأکید بر این‌که می‌داند با نوشتن این نامه بیش از پیش تحت شکنجه و آزار و اذیت دژخیمان رژیم قرار خواهد گرفت، نوشت: «این‌جانب مریم اکبری منفرد، 35ساله، دارای 3فرزند دختر 13ساله، 5ساله و 4ساله، از تاریخ 10دی‌ماه ۱۳۸۸ در زندان هستم.
6ساله بودم که برادرم محمدرضا را به‌شهادت رساندند که در سال 60 بود. بعد از آن در سال 63 خبر شهادت برادر دیگرم را به ما دادند.
برادر کوچکم که در 17سالگی دستگیر شده بود، به همراه خواهرم که دختری 3ساله داشت، جزء قتل‌عامهای سال 67 بودند و هیچ نشانی از آنها به ما ندادند و حتی اجازه گرفتن مراسم برای این 4عزیز از دست رفته را نداشتیم. بله در این حین بود که مادرم در سن 42سالگی به‌دلیل فشارهای روحی از سوی رژیم در سال 68 در اثر حمله مغزی و قلبی درگذشت».

مریم اکبری منفرد در بخش دیگری از نامه خود خطاب به احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل‌ متحد برای بررسی جنایات رژیم، با اشاره به رفتارهای ضدانسانی دژخیمان رژیم علیه خود و محکومیت 15سال زندان خود افزود: «قاضی با صراحت اعلام کرد ”تو جور خواهر و برادرهایت را می‌کشی“. (بچه‌هایش را بیاورید تا کمی گریه‌زاری راه بیاندازند و ما ببینیم). وقتی دختر کوچکم که حالا 5ساله شده است، در محیط زندان برای ملاقات من می‌آید و از دوری من گریه می‌کند، با خود می‌اندیشم که همان رنجهایی که من از کودکی کشیده‌ام را حالا باید کودکانم تحمل کنند. چند نسل باید فدا کنیم؟ چند نسل باید نابود شود تا این ظلم و بیداد خاتمه یابد» ؟

این زندانی سیاسی در ادامه نامه خود نوشت: «از شما مردم آگاه جهان و سازمان جهانی حقوق‌بشر می‌پرسم در کدام دادگاه زنی را با 3فرزند به جرم این‌که خواهر و برادرش (مجاهد بودند) به 15سال زندان و تبعید محکوم می‌کنند» ؟

No comments:

Post a Comment