Sunday 21 August 2011

انقلابیون لیبی: عملیات آزادسازی طرابلس با قیام از داخل پایتخت شروع شده است

تلویزیون الجزیره به‌نقل از انقلابیون لیبی خبر داد: عملیات آزادسازی طرابلس با قیام از داخل پایتخت شروع شده است. صدای انفجار و تیراندازی در پایتخت طرابلس شنیده می‌شود. انقلابیون موزه اسلامی در سیدی خلیفه در طرابلس را به تصرف خود درآورده‌اند. در جریان درگیری در منطقه الحشان طرابلس شماری کشته و مجروح شده‌اند.
نیروهای قذافی در حال عقب‌نشینی از خیابانهای طرابلس هستند. انقلابیون گفتند: هماهنگی کامل میان انقلابیون در طرابلس و رزمندگانی که از شهر الزاویه به‌سمت پایتخت می‌روند، در جریان است.
تلویزیون الجزیره:یک عضو شورای ملی انتقالی لیبی گفت: در حال حاضر انقلابیون کنترل چند محله از جمله منطقه تاجورا و موزه اسلامی را در طرابلس به‌دست گرفته‌اند. در بنغازی و الزنتان انبوه مردم به‌خیابان آمده و به‌مناسبت آغاز قیام و مرحله آزاد‌سازی طرابلس جشن گرفته‌اند. عبدالسلام جلود مرد شماره2 سابق لیبی که به ایتالیا رفته است اعلام کرد به‌زودی به ملت لیبی پیام خواهد داد. مصطفی عبدالجلیل، رئیس شورای ملی انتقالی از بنغازی گفت: ساعتهای تعیین‌تکلیف نزدیک شده است. ما می‌خواهیم که تلفات و خسارتها را به حداقل برسانیم. تنها کسانی که دست به قتل مردم لیبی در داخل و خارج زده‌اند تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

یک روزنامه‌نگار لیبی به‌ الجزیره گفت: از مساجد طرابلس صدای تکبیر به‌گوش می‌رسد که علامت شروع انقلاب است. انقلابیون تا این لحظه 5شهید داده‌اند. الجزیره به‌نقل از یکی از انقلابیون از داخل طرابلس: من الآن نزدیکی باب العزیزیه (مقر قذافی) هستم. ما توانستیم تعدادی از زندانیان را آزاد کنیم.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: درگیری در طرابلس جریان دارد و انقلابیون می‌گویند رژیم قذافی رو به نابودی است. انفجارها و رگبارهای شدیدی شنبه شب بعد از افطار ماه رمضان طرابلس را لرزاند.
شاهدان به خبرگزاری فرانسه گفتند: درگیری در چند منطقه مسکونی پایتخت لیبی در جریان است. ساکنان طرابلس درگیری در مناطق مسکونی سوق جمعه و تاجور را گزارش کردند.

تلویزیون سی.ان.ان گزارش داد: صدای انفجار و درگیریهای شدید در طرابلس بگوش می‌رسد. اپوزیسیون لیبی می‌گوید قیام در طرابلس در جریان است. آن‌چه در طرابلس جریان دارد نوعی از قیام توسط اپوزیسیون است ولی مشخص نیست که توسط افراد محلی صورت گرفته یا این‌که توسط اشخاصی که از بیرون آمده باشند.




No comments:

Post a Comment