Friday 19 August 2011

هیلاری کلینتون: پرزیدنت باراک اوباما امروز پنجشنبه از بشار اسد خواست تا از قدرت کناره‌گیری کند

تلویزیون سی ان ان: در خبری گزارش داد، کلینتون فراخوان برای کنار کشیدن اسد داد

مجری: اکنون مستقیماً سراغ این می‌رویم که هیلاری کلینتون وزیر خارجه، قدم های جدیدی را درباره رژیم سوری بشار اسد اعلام می‌کند
کلینتون: ... با قول‌های خالی، و خشونت وحشتناک، شکنجه رهبران مخالفین، محاصره شهرها، کشتن هزاران شهروند غیرنظامی از جمله کودکان، دولت اسد اکنون توسط کشورها در همه بخشهای جهان محکوم شده است، و اسد فقط می‌تواند روی ایران برای حمایت از سرکوب بی‌رحمانه و غیرعادلانه‌اش نگاه کند. امروز صبح رئیس‌جمهور اوباما اسد را فراخواند که کنار بکشد و تحریمات جدیدی را علیه دولت سوریه اعلام نمود. این تحریمات شامل بخشهای صنعت گاز و نفت برای افزایش فشار روی رژیم است. انتقال دموکراسی در سوریه شروع شده است، و الآن زمان برای اسد رسیده است که از این مسیر بیرون برود.
همان‌گونه که رئیس‌جمهور اوباما امروز صبح گفت هیچ قدرت خارجی نمی‌تواند و نباید انتقال را تحمیل کند، این بستگی به مردم سوریه دارد که رهبر خودشان را انتخاب کنند، در یک سیستم دموکراتیک بر اساس اجرای قانون، و برخورداری کلیه حقوق برای همه شهروندان فارغ از... مذهب، فرقه، جنسیت. ما فهمیدیم که مردم سوریه قویاً خواهان این هستند که هیچ کشور خارجی نباید در مبارزه‌شان دخالت کند، و ما به این خواسته‌اشان احترام می‌گذاریم. در همین زمان ما سهم خودمان را انجام خواهیم داد در حمایت از خواسته‌شان برای یک سوریه دموکراتیک و عادلانه و... و ما می‌ایستیم برای حقوق جهانی و شایستگی مردم سوریه و فشار می‌آوریم روی رژیم و شخص اسد که از مسیر این انتقال خارج گردد. ما همان‌گونه که با جامعه بین‌المللی کار می‌کنیم قول‌هایمان را با اقدامات‌مان حمایت می‌کنیم، من همان‌گونه که مکرراً گفته‌ام، این قولها به همراه اقدامات است که تولید نتیجه می‌کند، از شروع ناآرامی سوریه ما تحریمات قوی مالی علیه اسد و دهها نفر از دستیارانش اعمال کردیم. ما بانک تجاری سوریه را به‌دلیل حمایت از فعالیتهای اتمی رژیم تحریم کردیم و تلاشهای چندگانه را برای ایزوله کردن رژیم رهبری کردیم. با رسیدن به یک بیانیه قوی در شورای امنیت ملل ‌متحد آنها را از شورای حقوق‌بشر بیرون کردیم، اقداماتی که رئیس‌جمهور اوباما امروز صبح اعلام کرد، ایزوله کردن بیشتر دراطراف رژیم است، دستور اجرایی وی برای منجمد کردن فوری کلیه داراییهای اسد و دولت سوریه که درکنترل آمریکا است، و ممنوعیت شهروندان آمریکایی برای درگیر شدن با هرگونه حرکت انتقالی با دولت سوریه و یا سرمایه‌گذاری در این کشور.
این اقدامات علیه رژیم، با ممنوعیت واردات گازوییل سوریه به آمریکا و محصولات و ممنوعیت آمریکاییان برای تجارت در این محصولات می‌باشد. با افزایش فشار روی رژیم اسد که موجب... در کمپین خشونت می‌گردد، ما گامهایی را برمی‌داریم که جلوگیری کند از تاثیرات تحریمات روی مردم سوریه، ما هم‌چنین با جامعه جهانی کار می‌کنیم، زیرا اگر مردم سوریه به اهداف‌شان برسند، ملتهای دیگر نیز باید که مورد حمایت قرار بگیرند، که آنها نیز قدم های مشابهی را بردارند.
فقط در ۲ هفته گذشته، بسیاری از همسایگان سوری و شرکایش در منطقه، به یک دوره از محکومیت پیوسته‌اند، ما انتظار داریم که آنها و سایر اعضای جامعه بین‌المللی از اقداماتی که ما داریم انجام می‌دهیم در قول‌های خودشان و اعمالشان پیروی کنند..
ما شنیدیم که امروز شورای امنیت ملل ‌متحد یک بار دیگر درباره ثبات و صلح بین‌المللی گفتگو کردند، ما هم‌چنین داریم روی یک برنامه جلسه ویژه کارمی‌کنیم که شورای حقوق‌بشر ملل ‌متحد یکبار دیگر نشست بگذارد و وضعیت فعلی سوریه و تاثیر آن بر روی صلح و ثبات بین‌المللی را بررسی کند، ما هم‌چنین مشغول کار بر روی یک جلسه ویژه شورای حقوق‌بشر می‌باشیم که نقض حقوق‌بشر فاحش رژیم را مورد بررسی قرار بدهد، در اوایل این هفته من توضیح دادم که آمریکا درگیر یک تلاش سیستماتیک و بی‌پایان در کنار جامعه بین‌المللی به‌دنبال یکسری اقدامات و بیانیه‌ها می‌باشید و ما دقیقاً موضع خودمان را روشن کردیم. با تولید فشار بیشتر و عمیق‌تر روی رژیم اسد. مردم سوریه شایسته یک دولتی هستند که به‌شان آنها احترام بگذارد، از حقوق‌شان حمایت کند و به خواسته‌هایشان جواب بدهد. اسد در میان راهشان ایستاده است، به‌خاطر ملت سوریه، زمان آن رسیده است که وی (اسد) کنار بکشد و این انتقال را به خود مردم سوریه واگذار کند.

No comments:

Post a Comment