Monday 19 December 2011

«سخني نيز با پدر و مادر مهربانم


من بدنبال بهار/ من بدنبال نسيم/ من پي يافتن دشتهاي سرسبزوبزرگ/پشت اين كوه بلند/پشت آن كوه سترگ/ پابرهنه زيرپابوته خار/اماعاشق بهار.
از بچه هاي فعال مشهد
14 سالش بوده كه انقلاب شد 
سه سال  در دوران خميني در زندان وكيل آباد زير  شديدترين شكنجه ها... 
« اميدوارم كه بتوانم با فداي جان ناچيز خودم كه هديه اي ناقابل است، قسمتي كوچك از وظيفه اي بزرگ را كه در قبال خدا و خلق و به شكرانة اين هدايت و نعمت بزرگ بر دوش دارم به انجام برسانم. و اي كاش هزاران جان ديگر داشتم تا در اين راه مقدس فدا كنم.» (از وصيتنامه مجاهد شهيد جعفر بارِجي درارديبهشت 66)
جعفر بارِجي با آن كه هنگام پيروزي انقلاب بهمن، 14سال بيشتر نداشت،  از جوانان فعال مشهد در جريان انقلاب بود. در جريان اين فعاليتها، هنگامي كه با مجاهدين آشنا شد، با تمام قوا بهآن پيوست و به تلاش در جهت آرمانهاي مجاهدين خلق ايران پرداخت.
جعفر به خاطر همين فعاليتها،در شهريور 60 توسط پاسداران رژيم خميني دستگير شد و زير شكنجه قرار گرفت و سپس مدت 3 سال را در زندان وكيل آباد مشهد به سر برد. اما پس از دوران زندان، در بهمن 65 به نوار مرزي ايران و عراق رفت و بهمجاهدين پيوست.
جعفر درهمان زمان در وصيتنامة خود به تاريخ ارديبهشت 66 نوشت:
«سخني نيز با پدر و مادر مهربانم و ساير خويشان دارم، شما خود بخوبي شاهد بوديد كه تنفس و زندگي در جامعة تحت ستم خميني بدون ارتباط با مجاهدين چقدر برايم دردآورو كشنده بود. اكنون خوشحالم كه عاقبت به مقصود حقيقي ام دست يافتم و معناي زندگي واقعي را كه همان عقيده و جهاد است… دريافتم.»
من بدنبال بهار/ من بدنبال نسيم/ من پي يافتن دشتهاي سرسبزوبزرگ/پشت اين كوه بلند/پشت آن كوه سترگ/ پابرهنه زيرپابوته خار/اماعاشق بهار.
از آن پس جعفر درارتش آزادي، با تمام تون براي آزادي ايران جنگيد، و از جمله در عملياتهاي آفتاب, چلچراغ و فروغ جاويدان شركت كرد.
جعفر قهرمان در يكي از نامه هايش در سال 81 نوشته بود:
”تا آنجا كه در توانم هست و با تمام وجودم تا آخرين نفس و آخرين قطره خون در راه رهائي خلق اسير و در پرتو مهرتابان ذرهاي كوتاهي نخواهم كرد”.  
اما پرشكوهترين فراز زندگي جعفر، دوران  8سالة پايداري در اشرف است. اشرفي كه براي او تجسم همة آرزوهاي مردم ايران و پرچم افراشتة عزت و شرف ميهنش بود و سرانجام نيز خون جوشانش را نثار خاك آن كرد.
فقط 11روز به پايان ضرب الاجل باقي مانده است  لطفا پتيشن را امضا كنيد
قسمت سمت چپ پتيشن اسم و ايميل خود را وارد كنيد  
https://www.petitionbuzz.com/petitions/delistpmoi

No comments:

Post a Comment