Wednesday 7 December 2011

جانــــــــــــــــــــــــــــــــــــها در خطر است


عقب انداختن ضرب‌الاجل دولت عراق
مارتین کوبلر نماینده ویژه دبیرکل ملل‌متحد در عراق
دولت عراق از سازمان ملل‌متحد درخواست کمک کرده است تا تسهیل کننده یک راه‌حل مسالمت‌آمیز و بلندمدت باشد. اما مواضع دولت عراق و ساکنان اشرف و رهبران آنها هم‌چنان از هم بسیار فاصله دارد.

من از پیشرفتی که تابه‌حال صورت گرفته خشنودم که دولت عراق پذیرفت به کمیساریای عالی پناهندگان نقشی را که در چارچوب اختیارات آن است، بدهد.
علاوه بر این دولت عراق به پایه‌های نان‌رفولمان ملتزم شده و به دبیرکل تضمینهایی در مورد تعهدش برای یافتن یک راه‌حل مسالمت‌آمیز داده است.

اما خطر رویارویی و خشونت وجود دارد مگر این‌که یک راه‌حل قابل‌قبول از سوی دو طرف یافت شود. ما از طرفین درخواست کردیم با خویشتنداری و انعطاف پذیری برخورد کنند تا تضمین یافتن چنین راه‌حل صلح‌آمیزی باشد.
ما، سازمان ملل؛ بر نکات زیر تأکید داریم:

اولاً: جانها در خطر هستند و باید حفاظت شوند.
دولت عراق مسئولیت دارد امنیت و حفاظت و رفاه ساکنان را تأمین کند.
هر عمل خصمانه‌یی که به خونریزی و کشته شدن افراد بیانجآمد غیرعاقلانه و غیرقابل‌قبول خواهد بود.

ثانیا: هر راه‌حل عملی باید هم توسط دولت عراق و هم ساکنان کمپ اشرف مورد قبول باشد.
ثالثا: راه‌حل باید در چارچوب اصل نان‌رفولمان باشد. خودداری از برگرداندن اجباری پناهندگان به سرزمینی که زندگی یا آزادی آنها به‌دلیل نژاد، مذهب، ملیت، عضویت در یک گروه اجتماعی و یا نقطه‌نظر سیاسی مورد تهدید قرار بگیرد.
در حالی که پیشرفتهایی در مذاکرات بغداد وجود داشته، هنوز خیلی از موانع برای رسیدن به راه‌حلی که رضایت دو طرف را به‌دست آورد باقی مانده است.
وقتی همه شرایط لازم محقق شد، کمیساریا آماده است بررسی وضعیت افراد و مصاحبه‌ها را شروع کند.
این پروسه زمان می‌خواهد به‌طور مشخص این وضعیت تا 31دسامبر حل‌وفصل نخواهد شد.
به‌همین دلیل من از دولت عراق می‌خواهم برای پیدا کردن راه‌حل مناسب زمان پایانی را تمدید کند.
موضوع اشرف بسیار پیچیده است، اما مشکلات لاینحل نیستند. اگر همه طرفهای درگیر به‌صورت مسئولانه عمل کنند، رسیدن به یک راه‌حل مرضی‌الطرفین دست یافتنی است.
راه‌حلی که بتواند هم امنیت، حفاظت و وضعیت زندگی ساکنان اشرف را تأمین کند و هم عراق بتواند حاکمیت خود را به اجرا در بیاورد. در نتیجه‌گیری مایلم از اعضای شورای امنیت برای حمایت مستمر آنها سپاسگزاری کنم

جان هزاران ايراني مبارز را با يك امضا نجات دهيد. تا پايان دسامبر
فقط 23مهلت داريد. ضرب الاجل مالكي در راه است.
در توطئه اي ديگر رژيم آخوندي و مالكي براي يك حمله ديگر مقدمه چيني ميكنند. يك ضرب الاجل در پايان دسامبر برابر است با قتل عامي ديگر . اين پتيشن را در حمايت از اشرفيان امضا كنيد
توطئه براي قتل عامي ديگر تا پايان دسامبر. جان ايرانيان پناهنده را نجات دهيد..

No comments:

Post a Comment