Wednesday 14 December 2011

خون ریخته شده ايرانيان بر روی شنهای بیابان، کفشهای مارک گوچی! افراد وزارت‌خارجه را لکه‌دار خواهد کرد.

دکنگره آمریکا- استماع مشترک زیرکمیته آسیا و زیرکمیته نظارت و تحقیقات درباره اشرف       این شرم‌آور است و شرم بر ما باد.
 خون ریخته شده  ايرانيان بر روی شنهای بیابان، کفشهای مارک گوچی! افراد وزارت‌خارجه را لکه‌دار خواهد کرد.
کنگره آمریکا- بحث اشرف _شنبه_19 فروردين 1390
اجلاس مشترک سو کمیته نظارت و تحقیقات و سوکمیته خاورمیانه و آسیای جنوبی استماع وزارت‌خارجه درباره اشرف

رئیس جلسه، دانا روهرا باکر: رئیس زیرکمیته تحقیقات و نظارت بر اعمال دولت در کنگره

افتتاح جلسه: اکنون استماع مشترک زیرکمیته آسیا و زیرکمیته نظارت و تحقیقات آغاز می‌شود.

ما در ابتدا سخنرانیهای اولیه را خواهیم داشت.
خانمها و آقایان، از شما برای این‌که امروز این‌جا آمدید تشکر می‌کنم. من می‌خواهم از همکارانم برای پیوستن به ما تشکر کنم. ما این استماع را با مقدمه‌یی درباره موضوع در دستور آغاز می‌کنیم. همراه با نمایش ویدئویی که در سال جاری ضبط شده است و تحولات قبل، در حین و بعد از حمله ۸آوریل به کمپ اشرف را توسط نیروهای عراقی که تحت فرمان دولت بغداد نخست‌وزیر مالکی عمل می‌کردند، نشان می‌دهد.

ویدئو کوتاه است، حدود یک دقیقه، توسط ساکنان کمپ اشرف فیلمبرداری شده است و از مجموعه گسترده‌تری از فیلم که طی آن روزها ضبط شده است، تهیه گردیده است.
فیلم نشان می‌دهد هنگامی که نیروهای نظامی آمریکایی حضور داشتند نیروهای عراقی متوقف شده بودند اما وقتی به نیروهای آمریکا دستور داده شد، محل را ترک کنند نیروهای عراقی حمله کردند. بعداً تلفات حملات توسط پرسنل آمریکا که به محل بازگشتند، تأیید شد. آنها به زخمیها کمک کردند. و آمار کشته شدگان را تهیه کردند.

دوباره تکرار می‌کنم که این استماع توسط ۲کمیته فرعی برگزار می‌شود. ما سخنرانیهای افتتاحیه را خواهیم کرد اما پس از نمایش این ویدئوی کوتاه، لطفاً ویدئو را نمایش دهید.

بسیار متشکرم، من مایلم که هم‌چنین توجه شما را به پوسترهایی که در آن‌جا قرار دارند جلب کنم. اگر در ویدئو توجه کرده باشید. یک مرد را می‌بینید که به‌وسیله سلاح هدف‌گیری و شلیک می‌کند چیزی که ما آن را قتل طراحی شده می‌دانیم. افرادی که توسط آن فرد هدف قرار گرفته و مورد نشانه‌روی سلاحش قرار داشتند، افراد غیرمسلح بودند.

تصور من این است کسی که ۱یا ۲نفر را می‌کشد، قتل محسوب می‌شود ولی وقتی دهها تن را می‌کشد قساوت و شاید هم جنایت جنگی معنی می‌شود. این حقیقت که این کار حداقل با تأیید دولت عراق صورت گرفته، چیزی است که مایه نگرانی زیاد ایالات متحده است. به‌خصوص که در آغاز ویدئو نشان داده شد، نیروهای آمریکایی قبل از این جنایت در حال خارج شدن از آن‌جا بودند.

این استماع آخرین فرصت برای کنگره است که به وزارت‌خارجه میزان حاد بودن بحرانی را نشان دهد که ما با آن روبه‌رو هستیم و باعث لکه‌دار شدن حیثیت آمریکا می‌شود، چنان‌چه اقدامی در جلوگیری از کشتار افراد غیرمسلح در کمپ اشرف صورت نگیرد.

اگر خونریزی صورت بگیرد جنایتی است که در اثر توطئه نخست‌وزیر مالکی و استبداد دینی حاکم بر ایران صورت گرفته است که فرمان آن را صادر می‌کند. در مورد تمام آن‌چه که دارد می‌گذرد و این ۲دهه است که ادامه دارد. حداقل از هنگام ورود نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۰۳ به عراق، کمپ اشرف یک جامعه صلح‌آمیز از ناراضیان سیاسی و پناهندگان بوده است و مطمئناً این جامعه از سال ۲۰۰۳ که ما وارد آن‌جا شدیم، وجود داشته است و سزاوار برچسب تروریستی نیستند. همان‌طور که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل‌متحد به ما گفته است لیست‌گذاری آنها توسط آمریکا و این حرف نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل است که به ما گفته است یک مانع جدی در یافتن مکانی امن برای انتقال ساکنان کمپ اشرف به خارج از عراق است.

لیست‌گذاری مجاهدین در آمریکا توسط مالکی برای توجیه همکاری جنایتکارانه‌اش با رژیم ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چرا ما در ایالات متحده در این جنایت شریک جرم می‌شویم.

اگر آنها دیپورت شوند یا هدف حمله دیگری قرار گیرند، خون ریخته شده بر روی شنهای بیابان، کفشهای مارک گوچی! افراد وزارت‌خارجه را لکه‌دار خواهد کرد.

همراهی مالکی با استبداد دینی بیرحم حاکم بر ایران روشن است. وی برای رضایت اربابانش در تهران پیش از این به اعمال خشونت و قتل علیه ساکنان اشرف مبادرت کرده است.

همان‌طور که همین الآن دیدیم، در ساعتهای اولیه ۸آوریل سال جاری واحدهای ارتش عراق با ۲۵۰۰ نیرو و خودروهای زرهی به ایرانیان غیرمسلح در کمپ اشرف حمله کردند و حداقل ۳۴تن از ساکنان را کشتند و صدها تن دیگر را زخمی کردند.

همان‌طور که ما در ویدئو دیدیم این یک شلیک بی‌هدف نبود. افرادی بودند که اهداف خود را انتخاب می‌کردند، افراد غیرمسلح، و به آنها شلیک می‌کردند انگار آنها آهو بودند که در یک شکارگاه آهو قرار داشتند.

ما همچین دیدیم که پرسنل نظامی آمریکا ساعتهایی قبل از تهاجم از کمپ بیرون کشیده شدند.

این به ما چه می‌گوید؟ یک نفر تصمیم آن را گرفته است. این یک جنایت و جنایت علیه بشریت بود. برخی رسانه‌ها گفتند که نیروهای مهاجم توسط آمریکا آموزش دیده و مسلح شده بودند.

و شما آن مجموعه از اجساد را دیدید و توجه کردید که تمامی این افراد غیرمسلح بودند. این شرم‌آور است و شرم بر ما باد.

به ساکنان کمپ قول حفاظت تحت کنوانسیون چهارم ژنو از سوی فرماندهان عالیرتبه آمریکا در عراق داده شده بود.

کارت هویت صادر شده برای یک ساکن کمپ و توافقنامه را نشان می‌دهد. من گمان می‌کنم که این یکی است. قبل از این‌که شروع کنیم به آن اشاره کردم. این پوستر توافق بین ساکنان کمپ و آمریکا را برای حفاظت آمریکا و صلح در ازای خلع‌سلاح نشان می‌دهد. دلیل خلع‌سلاح شدن این کمپ و دلیل این‌که افراد وسیله‌یی برای دفاع از خودشان ندارند این بود که آنها با دولت آمریکا قرارداد بستند که خلع‌سلاح شوند. بنابراین آنها هدف گلوله قرار گرفتند به‌نحوی که انگار آهوهایی بودند که توسط شکارچیان شکار میشدند. هیچ چیز برای دفاع نداشتند.
هنگامی که حق حاکمیت به عراق منتقل شد، مسئولیت اشرف به این شرط به دولت عراق داده شد که تعهد مستقیم بدهد حفاظت ساکنان کمپ را ادامه دهد.
در آوریل ایالات متحده به‌طور کامل و مطلق در انجام مسئولیتها و قولهایی که به ساکنان اشرف داده بود شکست خورد.
بعد از وقوع حمله، وزارت امور خارجه این ارزیابی را ارائه داد «بحران و از دست رفتن جان انسانها توسط دولت عراق و ارتش عراق آغاز شد».
اما قبل از حمله چه اتفاقی افتاد؟ همان‌طور که اشاره کردم؟ سفارت آمریکا و فرمانده نیروهای آمریکایی بدون شک از افزایش نیروهای عراقی در خارج کمپ اطلاع داشتند. آیا آن موقع با دولت عراق تماس گرفته شد؟ ما نیاز داریم که بدانیم. اگر این طور است عکس‌العمل عراقیها در هنگامی که ما با آنها تماس گرفتیم، چه بود؟
و بنابراین همان‌طور که قبلاً اشاره شد به واحد نظامی آمریکا، مستقر در اشرف، لحظاتی قبل از حمله فرمان داده شد که محل را ترک کند. روشن است و آن طور که به نظر می‌رسد یک توطئه در کار بود تا دولت ما و دولت مالکی مرتکب جنایت شوند و جان افراد غیرمسلح را بگیرند.
بنابراین چه کسی در دولت از این اطلاع داشت؟ چه نوع توافقی انجام شده بود؟ و چرا هیچ اقدامی برای جلوگیری از آن صورت نگرفت. اگر که ما از آن مطلع بودیم؟
ما می‌خواستیم از مقامات وزارت‌خارجه این موارد را سؤال کنیم اما به ما گفته شد که هیچ‌کس در دسترس نبود تا در استماع این کمیته فرعی در ۷ ژوئیه شهادت بدهد.

آیا طی ۳هفته آینده ما می‌توانیم یا خواهیم توانست یا تلاش می‌کنیم ساکنان کمپ اشرف را خارج کنیم؟ آمریکا خون و پول خودش را صرف آن‌جا کرد، یک تریلیون دلار با هزاران تن از مردان و زنان و جوانان فقط برای این‌که دولتی در بغداد سر کار بیاید که یک عروسک خیمه‌شب بازی برای دیکتاتوری آخوندی در ایران باشد؟ برای دیکتاتوری ملاها که خطرناکترین دشمن آمریکا و تهدید صلح و ثبات در خاورمیانه است. دولتی که ما برایش جنگیدیم و پول و خون دادیم که به وجود بیاید الآن هم‌پیمان آنها شده است. در مقاله اخیر در واشنگتن پست، نخست‌وزیر مالکی از نامگذاری مجاهدین در لیست تروریستی توسط آمریکا جانبداری کرد و از آنها به‌عنوان شورشی در گیومه نام برد و از آن به‌عنوان توجیهی برای یک دندگی‌اش در قبال اشرف استفاده کرد. پس اگر نخست‌وزیر عراق نمی‌تواند روابط آمریکا و عراق را بدون اشاره به اشرف مورد بحث قرار بدهد ـ و اشرف را نیز بدون اشاره به لیست ذکر نمی‌کند- چطور ما می‌توانیم به این مسأله بپردازیم بدون این‌که در مورد لیست دولتمان که ساکنان کمپ اشرف را تروریست می‌نآمد صحبت کنیم؟ در سال ۱۹۹۷ رژیم ایران دولت کلینتون را ترغیب کرد که مجاهدین را در لیست گروههای تروریستی خارجی وزارت‌خارجه قرار بدهد. هدف این عمل ساده‌لوحانه ارتقا روابط با رژیم تهران بود، ولی روابط بهبود پیدا نکرد و رژیم ایران به حمایت از خشونت در سراسر منطقه ادامه داد و مخالفان را در ایران سرکوب کرد و توانایی هسته‌یی پیدا کرد که نمی‌دانیم آیا ما هدف آن هستیم یا اسراییل یا کشورهای دیگری که دیکتاتوری ملاها از آنها خوشش نمیاید. به ما گفته شده است که وزارت‌خارجه در حال بازنگری نامگذاری مجاهدین به‌عنوان سازمان تروریستی می‌باشد. وزیر امور خارجه هیلاری کلینتون به هنگام حضورش مقابل کمیته امور خارجی در کنگره در ۲۲اکتبر تأیید کرد که اتحادیه اروپا مجاهدین را از لیست‌شان خارج کرده است. این کار در سال ۲۰۰۹ انجام شد، اما وزارت‌خارجه آمریکا آنها را از لیست خارج نکرده است. اروپاییان اینکار را انجام دادند و زمان دارد می‌گذرد. آمریکا باید روی حرمت و محقق کردن قولی که به ساکنان اشرف برای حفاظت داده بود و قولی که توسط دولت عراق به ما داده شده بود، پافشاری کند. این‌جا فقط بحث نجابت مطرح نیست بلکه موضوع بر سر اعتبار دولت مالکی و حیثیت مردم آمریکاست. دولت عراق باید به کمیساریای عالی پناهندگان ملل‌متحد اجازه دهد که مأموریتش را برای جابه‌جایی ساکنان کمپ اشرف به خارج از عراق در یک محل امنی در کشور ثالث با حمایت کامل آمریکا تکمیل کند

فقط 16روز به پايان ضرب الاجل باقي مانده است  لطفا پتيشن را امضا كنيدقسمت سمت چپ پتيشن اسم و ايميل خود را وارد كنيد   https://www.petitionbuzz.com/petitions/delistpmoi.

No comments:

Post a Comment