Monday 28 March 2011

بیانیه دکتر خوان گارسه در مورد حکم دادگاه بین‌المللی اسپانیا
دکتر خوان گارسه، طی بیانیه مطبوعاتی به تاریخ ۴فروردین، در مورد حکم دادگاه بین‌المللی اسپانیا برای ۴مقام عراقی که به‌خاطر ارتکاب جرایم علیه جامعه بین‌المللی در کمپ اشرف به دادگاه فراخوانده شده‌اند، می‌نویسد، دادگاه مرکزی ملی تحقیقات مادرید، شماره ۴، در یک حکمی که در ۱۷ مارس صادر شده و در ۲۳ مارس تأیید شد، ۲ مقام عراقی و ۲ افسر نظامی را به‌خاطر ارتکاب جرایم علیه جامعه بین‌المللی در کمپ اشرف فراخواند. بیانیه مطبوعاتی ذیلا آمده است:
بیانیه مطبوعاتی
مقامات عراقی به دادگاه به‌خاطر ارتکاب جرایم علیه ساکنان کمپ اشرف (عراق) فراخوانده شدند

دادگاه مرکزی ملی تحقیقات مادرید، شماره ۴، در یک حکمی که در ۱۷ مارس صادر شده و در ۲۳ مارس تأیید شد، ۲ مقام عراقی و ۲ افسر نظامی را به‌خاطر ارتکاب جرایم علیه جامعه بین‌المللی در کمپ اشرف فراخواند.
۴ نفر، علی یاسری یک مقام ارشد در دفتر نخست وزیر نوری المالکی و رئیس کمیته بستن کمپ اشرف، صادق محمد کاظم، مدیر کمیته بستن کمپ اشرف، سرهنگ دوم نزار، یکی از افسران مسئول حفاظت اشرف و ستوان حیدر عذاب ماشی، متهم به نقض جدی کنوانسیون ۴ ژنو در رابطه با اعضاء سازمان مجاهدین خلق ایران، که در حال حاضر در کمپ اشرف مستقر هستند می‌باشند.
دادگاه اعلام کرد که «به مشتکا علیه فوق‌الذکر آگهی تکمیلی شکایت و احضار در مقابل دادگاه برای ارائه شواهد درتاریخ ۳۱می ساعت ۱۰صبح ابلاغ می‌شود و هم‌چنین به آنها ابلاغ می‌شود که آنها باید با وکیل حقوقی خود حاضر شوند و اگر این کار را نکنند یک وکیل تسخیری برای آنها منسوب خواهد شد».

دادگاه هم‌چنین درخواست را برای گسترش اقدامات قابل‌قبول دانست، ”در مورد ادامه و تشدید نقض کنوانسیون چهارم ژنو که در این پرونده مورد تحقیق می‌باشد، ثبت نموده است مبنی بر افرایش مستمر شکنجه روانی ساکنان اشرف از تاریخ فوریه ۲۰۱۰ بنحویکه کلیه ساکنان درطول روز و عمده شب در معرض صداهای ناشی از بلندگوهای قوی، تهدید به بدرفتاری و قتل در طول روز و عمده شب، محدودیتهای شدید در مورد دارو، لوازم درمانی و بهداشت، مراقبتهای درمانی، غذا، انرژی و سوخت و امکانات آموزشی و نفی کامل آزادیهای فردی رفت‌وآمد، قرار دارند“.

نیروهای عراقی در ماه جولای ۲۰۰۹ به کمپ اشرف تهاجم کردند که در آن ۱۱ نفر کشته و ۵۰۰ نفر مجروح شدند. مقامات عراقی هم‌چنین محدودیتهای جدی را در مورد اشرف اعمال کرده‌اند از جمله جلوگیری از دسترسی آزادانه به خدمات پزشکی که نتیجه آن ضایعات دائمی بر روی چندین نفر از بیماران بوده است. علاوه بر این، با کمک نیروهای عراقی عوامل کشور همسایه با استفاده از ۲۴۰ بلندگوی قوی در طی ۲۴ ساعت ساکنان را تهدید به کشتار جمعی و نابودی کمپ می‌کنند.

دکتر خوان ای. گارسه

No comments:

Post a Comment