Saturday 26 March 2011


سخنان نوروزی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۰
سلام بر اشرف و سلام بر هموطنانم در سراسر جهان،
دختران و پسران عزیزم در سراسر ایران،
زنان و جوانان رزمنده و دلیر که ایران و ایرانی را با قیامهای شجاعانه سرفراز کردید،
سلام به اراده‌های پرشورتان که در یک ماه اخیر 5قیام بزرگ برپا کردید،
سال گذشته با قیام کبیر روز عاشورا به اوج رسید و امسال با قیام 25بهمن و رشته‌یی از قیامهای شجاعانه که تا چهارشنبه‌سوری امتداد یافت. با این قیامها ملت ایران به خامنه‌ای و رژیمش می‌گوید ”ای روح ظلمت، دیگر هیچ‌کجای ایران‌زمین جای تو نیست. ای دیو سیاه‌دل، از خانه مردم ایران برو“ !

در این مدت خیزشهای شما گاه تا تسخیر خیابانهای تهران پیش رفت. گاه در دهها شهر گسترش یافت، گاه متوقف شد، اما واقعیت سهمناکی که سراپای این رژیم از آن به خود می‌لرزد، این است که 2سال است قیامها ادامه دارد. استمرار جنبشها، نشانه قدرت بیکران شما و نشانه پیروزی حتمی شماست. البته واقعیتی که آخوندها می‌خواهند آن را بپوشانند، ریشه‌داری جنبش شما برای آزادی است. قیام شما حرکتی نیست که یک‌شبه به وجود آمده باشد. بروز یک نارضایتی گذرا نیست که با ارعاب و دجالیت این رژیم خاموش شود و حتی به‌خاطر کشمکش درون رژیم یا نمایش انتخابات آخوندها شکل نگرفته که خامنه‌ای بتواند به قول خودش آن را مدیریت کند، هرچند که از فرصت این کشمکشها همواره به سود خود استفاده کرده و باز هم‌چنین خواهید کرد. واقعیت این است که قیام شما برآمده از آرمانهای دموکراتیک مردم ایران و خواستهای سرکوب شده آنها برای دست‌یابی به آزادی، برابری و دموکراسی است.
قیام شما، قد برافراشتن نسل جوانی است که زندگی زیر سایه ترس و اختناق و زندگی در فقر و عقب‌ماندگی را تحمل نمی‌کند. قیام شما از پشتوانه 3دهه مبارزه قهرمانانه صدها هزار جوان پیشتاز برخوردار است. بله از پشتوانه 120هزار قهرمان شهید. به تاریخ 30سال اخیر کشورمان نگاه کنید، 30سالی که آخوندها تلاش می‌کنند آن را کتمان کنند. نگاه کنید وقتی که خمینی دجال به حکومت رسید، نسل جوان و انقلابی آن روزگار او را نپذیرفت. هنوز هفت هشت ماه از شروع سلطنت ارتجاعیش نگذشته بود که در دانشگاهها و مدارس، منفور و منزوی شد. دختران و پسران رزم‌آور آن زمان در شمار بسیار زیاد در واحدهای میلیشیا توسط سازمان مجاهدین خلق ایران متشکل شدند، در انجمنهای مدارس و محلات و دانشگاهها و کارخانه‌ها گردهم آمدند و در برابر ارتجاع خمینی ایستادند و ماهیت ارتجاعی رژیم خمینی را افشا کردند. قیام 30خرداد که قله این مقاومتها بود، با حضور فداکارانه پانصد هزار نفر از همان نسل قهرمان و شجاع برپا شد، راستی چه واقعه‌یی مهمتر و برجسته‌تر از آن قیام سرخ‌فام برای اثبات این حقیقت که نسل جوان پیشتاز ایران هرگز در برابر خمینی تسلیم نشد. به آن مقاومتهای حماسی در دهه شصت نگاه کنید، از مقاومت پرشکوه زندانیان سیاسی در برابر شکنجه‌های دهشتناک تا حماسه 5مهر که جوانان با فداکاری بزرگ شعار مرگ بر خمینی را اجتماعی کردند و تا حماسه بزرگ فروغ جاویدان. بله این تاریخ درخشان است که امروز ریشه‌ها و پشتوانه قیامهای شماست. به‌رغم قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 67، جنبشهای مردم به‌جان آمده از 8سال جنگ ضدمیهنی خمینی در دهه ۱۳۷۰ اوج گرفت. قیامها در شیراز، بوکان و اراک، زنجان و مشهد و قیام در اسلام‌شهر و قزوین و مهمتر از همه قیام دانشجویان و مردم ایران در تهران و تبریز و 15شهر دیگر در 18تیر 78، بله امروز هر یک از شما که در خیابانها به‌پا می‌خیزید، این تاریخ پرافتخار را نمایندگی می‌کنید و پشت سر دارید. بنابراین شما تنها نیستید، بسا شهیدان و قهرمانان که با آرمان و جوشش خونشان دوشادوش شما در حال نبرد قیامند و اشرف، گوهر و عصاره مقاومت 30سال اخیر که در این سالها با پایداری و پرداخت بهایی سنگین، مقاومت و قیام ایران را فروزان نگه‌داشته، بله آنها با همه این حماسه‌ها و پایداریها در کنار شما و برای شما ایستاده‌اند و در حال نبرد هستند. آری این تاریخ سراسر رزم و پایداری است که شما را فرا می‌خواند که در خیابانها پایداری کنید و این مسئولیت شما برای آزادی مردم و میهنتان است که شما را فرا می‌خواند تا خیابانها را از آن خود نمایید و اجازه بدهید در این‌جا به سخنان مسعود اشاره کنم که خطاب به شما در یکی از پیامهایش گفت: «قیام به هر قیمت باید توسط خود ما ادامه پیدا کند. مبادا خسته و فرسوده شوید، رژیم را باید خسته‌تر و فرسوده‌تر کنید، بله در جهان هیچ قدرت و نیرویی نیست که بتواند بر عزم و اراده ملی ایرانیان و بر فریاد و آرمان آزادی آنان غلبه کند».

هموطنان عزیز،
اهمیت ادامه‌داری قیام شما را در کارهای رژیم ولایت‌ فقیه هم می‌توان دید. برای مقابله با قیامها و حفظ تعادل رژیم در سالی که گذشت، خامنه‌ای یکسر در حال خونریزی و ویرانگری بود. روزانه در حال دستگیری مردم به انواع بهانه‌ها بود، به کنترل وقیحانه ایمیلها، فیلترینگ وب‌سایتها و پخش پارازیت روی تلویزیونهای ماهواره‌یی روی آورد، زندگی و معیشت عمومی را به سیاهی کشاند، تولید و تجارت داخلی را منهدم کرد، یارانه‌ها را به سرقت برد، قیمتها را چندین و چند برابر کرد، آخوندها و پاسداران را از ثروتهای افسانه‌یی بهره‌مند کرد، در عوض اکثر جامعه را گرفتار بیکاری و فقر کرد و در کنار رعب و اختناق افسردگی و دل‌مردگی را رواج داد، کما این‌که حمله و محاصره و توطئه‌چینی علیه اشرف را هر روز تشدید کرد. یعنی علیه مقاوم‌ترین فرزندان شما، قوای سرکوب و اختناق را بیشتر و بزرگتر نمود و زندانیان سیاسی را پی‌درپی اعدام کرد. اما نتوانست مقاومت آنها را درهم بشکند. سلام بر قهرمانان و شهیدانی که حسرت تسلیم را بر دل خامنه‌ای و دژخیمانش باقی گذاشتند.
سلام بر علی صارمی، جعفر کاظمی، محمدعلی آقایی، حسین خضری، فرهاد طارم، زهرا بهرامی، فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، مهدی اسلامیان، احسان فتاحیان، محمدرضا علی‌زمانی، آرش رحمانی‌پور، صانع ژاله، محمد مختاری، حامد نورمحمدی، بهنود رمضانی و آن زندانیانی که به‌شهادت رسیدند و کسی هنوز اسمشان را هم نمی‌داند. و هم‌چنین درود بر شهیدان مردم کردستان و مردم بلوچستان و باید اشاره کنم به صدها هموطنی که قربانی جرم و جنایت همین رژیم بودند و خامنه‌ای برای تشدید وحشت و اختناق آنها را اعدام کرد و به این ترتیب رکوردار اعدام در جامعه شد.

هموطنان عزیز،
هر روزی که شما به خیابانها می‌آیید، روحیه باختگی و گسستگی درونی رژیم بیشتر می‌شود. رژیم ولایت‌فقیه هیچ‌گاه به‌اندازه امروز ضعیف، فرسوده و تکه‌پاره نبوده است. قیامهای شما در سال 88 طلسم ولایت‌ فقیه را شکست. به مدت یک سال خامنه‌ای در تکاپو و تلاش بود تا تعادل درونی رژیم را به‌صورت کج‌دار و مریز حفظ کند اما، اما توفان قیام شما در 25بهمن میز خامنه‌ای را واژگون کرد. در نتیجه او به ناگزیر به انقباض درونی هرچه بیشتر پناه برد، برای اداره رژیم در شرایط اضطراری کنونی، خامنه‌ای دیگر قادر به حفظ تعادل قبلی با رفسنجانی نبود و او را حذف کرد و این جراحی بی‌سابقه رژیم را به مراتب در برابر قیامهای شما آسیب‌پذیرتر ساخت. قیام شما این حقیقت را اثبات کرد که تنها پاسخ تعارض میان مردم ایران با آخوندهای حاکم تغییر بنیادی رژیم است. مهمترین نشانه آن گسترش شعار مرگ بر خامنه‌ای به‌عنوان شعار اصلی قیام‌هاست. همه‌گیر شدن شعار برکناری خامنه‌ای به‌معنی پیشرفت مبارزه مردم ایران است، به‌طوری که اولاً قیام ایران با این شعار تأکید می‌کند که هدف، اصلاح سیاستهای این رژیم اصلاح‌ناپذیر نیست بلکه هدف، حذف تمامیت نظام ولایت‌فقیه است. ثانیاً این شعار به‌معنای نفی فاشیسم است و گویای عطش مردم ایران به آزادی و حاکمیت مردم است و ثالثاً مهمترین نتیجه‌گیری از این شعار عبارت است از شکست کامل تئوری و تجربه ولایت فقیه و فاشیسم تحت نام اسلام. از این نظر این شعار چکیده داوری تاریخی ملت ایران درباره 3دهه حاکمیت ولایت‌فقیه است. امروز شما جوانان دلیر از خزانه و نازی‌آباد و افسریه تا شمال و شرق و غرب تهران و همه شهرهای ایران، خیابانها را با غریو این فریادها پر کرده‌اید که بعد از دیکتاتورهای سرنگون شده مصر و تونس نوبت سرنگونی خامنه‌ای است.
چهارشنبه‌سوری امسال شما با آتش زدن عکسهای خامنه‌ای بیش از همیشه فروزان شد و سفره 7سین امسال شما بیش از همیشه نوروز آزادی را نوید می‌دهد چون به سین سرنگونی مزین شده است. آری زمین و زمان می‌گوید پایان کار نظام ولایت فقیه فرا رسیده است.

هموطنان،
اشرفیها و اشرف‌نشانها در سراسر جهان،
رژیم ولایت‌فقیه به موازات اعمال یک اختناق وحشیانه همواره ادعا می‌کرد که گویا مقاومت ایران و اشرف در انزوا هستند، چرا که به ادعای رژیم فقط همین مقاومت و همین اشرف و مجاهدین‌اند که خواستار سرنگونی تمامیت این رژیمند، آخوندها جامعه را به ضرب حلق‌آویزها و خفقان نفس‌گیر می‌بندند و از آن نتیجه می‌گیرند که کسی خواستار تغییر نیست و گویا به عکس همه حامی رژیمند یا به زندگی و تسلیم در چارچوب این رژیم راضی‌اند. حالا شما اشرفیهای سرفراز که از نظر آخوندها باید منکوب و خاموش می‌شدید، امروز ببینید که پایداریتان در سراسر ایران جاری است و حالا اشرف یک راه و رسم شده است و همین راه و رسم اشرف در خیابانهای ایران جاری شده است. بعد از 2سال و 12رشته کارزار بهار حالا همه به روشنی می‌بینند که اشرف در برابر صف‌آرایی و توطئه و توافقنامه‌های خامنه‌ای ـ مالکی پیروزمند و سرفراز و در اوج شرف و افتخار سربلند کرد. بله شما در برابر گلوله‌باران 6 و 7مرداد و در برابر سرکوب و محاصره برای انهدام اشرف ایستادید و پرچم پیروزی مردم ایران و قیام آنان برای آزادی را به اهتزاز درآوردید. راستی که این 12رشته کارزار فشرده و شبانه‌روزی هرکدام حماسه درخشانی است که بیان آن کتابهای جداگانه‌یی را می‌طلبد. بنابراین به‌طور خاص دلم می‌خواهد در این‌جا به مسعود که خالق این حماسه‌هاست تبریک بگویم. هم‌چنین به مژگان و صدیقه و به همه خواهران و برادران و قهرمانان اشرف تبریک بگویم به‌خاطر خلق این پایداری و این حماسه بزرگ و شکوهمند. با یک نگاه به این ایستادگی که تاکنون 8سال به درازا کشیده و مخصوصاً 2سال گذشته و 12رشته کارزار بهار، شما و مسعود غیرممکن را در ورای همه حمله‌ها توطئه‌ها و سرکوبها ممکن کردید، چیزی که هرگز در محاسبات خامنه‌ای و مالکی و عوامل ارتجاع نمی‌گنجید.
پایداری شما اشرفیها علاوه بر این در سال نو یک موفقیت شایان در مبارزه حقوقی هم کسب کرد. خوشحالم که می‌تونم برای اولین بار این‌جا به حضور شما برسونم دادگاه مرکزی تحقیق در اسپانیا همین 2روز پیش در حکم تازه‌یی اعلام کرد که رسیدگی قضایی پیرامون شکنجه روانی مجاهدان اشرف به‌وسیله تهدید به قتل از طریق بلندگوها، انواع محدودیتها از جمله در امور درمانی را به‌مثابه نقض کنوانسیون ژنو در دستور کار قرار داده است.
برهمین اساس دادگاه 4تن از مسئولان کمیته سرکوب اشرف و عوامل محاصره و جنایت علیه ساکنان اشرف را در کادر جنایت علیه جامعه بین‌المللی به دادگاه احضار کرده است.
این علاوه بر رسیدگی به جنایات 6 و 7مرداد سال 88 است که این دادگاه البته انجام می‌دهد.
دادگاه تأکید می‌کند حکومتی که افراد حفاظت‌شده در خاک آن قرار دارند، مسئول رفتاری است که توسط مأمورانش با آنها صورت می‌گیرد. بله بدون هیچ تردیدی همه آمران و عاملان این جنایات باید در مقابل عدالت قرار گیرند. این پیروزی در آستانه سال نو بر همه شما مبارک باد.

هموطنان عزیز،
به موازات خیزشهای شما در داخل ایران حامیان مقاومت در سطح بین‌المللی کارزار موفقی برای برانگیختن همبستگی جهانی با شما پیش بردند. به یمن کوششهای اشرف‌نشانها تحصنهای متعددی در کشورهای مختلف اروپا، کانادا، استرالیا و آمریکا در برابر لانه‌های جاسوسی و ترور رژیم برگزار شده و جهان را به حمایت از قیام ایران فرا می‌خواند، درود بر شما خواهران و برادرانم در سراسر جهان که همه جا را از فریاد دادخواهی شهیدان و اسیران پر کرده‌اید و بسیاری وجدانها را برای یاری رساندن به مبارزه مردم ایران برانگیخته‌اید، درود بر همه شما.
هم‌چنین در سالی که گذشت، اکثریت نمایندگان 30پارلمان و سنا در کشورهای مختلف در بیانیه‌های خود از قیام ایران و از پایداری اشرف حمایت کردند. به‌خصوص با یاری پیشتازان و یاران همیشه در صحنه‌یی مثل دکتر آلخو ویدال کوادراس، آقای پائولو کازاکا، ژان پیر بکه، دوست عزیزمان قاضی مایکل موکیزی، آقای ژان پیر برار که الآن رسیدند و دوست عزیزمان اودیل عزیز، اودیل اسلین که برای ما خاطره لرد اسلین را همواره با خودش دارد و مایه افتخار است حضورش در همه جا و بسیاری از دوستان دیگر ما که این‌جا چون نیمه‌شب است، حضور ندارند والا که حتماًًًًً آنها هم می‌بودند، الآن تعجب این است که این دوستان آن‌قدر در همه صحنه‌ها هستند که حتی نیمه‌شب برای تبریک به شما هم در این‌جا حاضر هستند. با تشکر از همه این دوستان همیشه در صحنه حاضر این مقاومت.
از همه آنها صمیمانه تشکر می‌کنم و به شما بپاخاستگان ایران می‌گویم که شما با قیامهایتان ایستادید و جهانی به یاری شما برخاست. به‌خصوص که امروز تغییرات بزرگی در وضعیت بین‌المللی واقع شده، بنابراین این ایستادگیها قطعاً سریع‌تر به ثمر خواهد نشست. سال گذشته جامعه جهانی قیام مردم ایران را در برابر سرکوبگری وحشیانه ولایت فقیه تنها گذاشت اما حالا شاهدیم که قیامها و فداکاریهای ملتهای خاورمیانه و شمال آفریقا سرانجام جامعه جهانی را وادار کرد که مماشات با یک دیکتاتوری و نظاره کر‌دن و سکوت نسبت به کشتار مردم بی‌دفاع کنار بگذارد. قطعاً چند روز پیش شما قطعنامه شورای امنیت ملل ‌متحد برای حفاظت از مردم لیبی در برابر سرکوب و کشتار و شروع عملیات هوایی علیه ماشین نظامی دیکتاتوری در همین رابطه را شنیدید، به مردم دلیر بنغازی و سراسر لیبی که پایداری می‌کنند، درود می‌فرستیم و فکر می‌کنم که آنها هم شایسته حفاظت و حمایت در برابر سرکوب و جنایاتی که علیه‌شان اعمال شده، به‌خصوص در این سالیان و به‌طور ویژه در یک ماه گذشته هستند و بودند. این واقعه اخطار مهمی است به دیکتاتوری خونریز ولایت‌ فقیه که دوران کشتار و شکنجه مردم به‌خاطر شرکت در تظاهرات به پایان رسیده است و پیامی است به قیام‌کنندگان در ایران که‌ ای نسل دلیر و بی‌باک، بایستید و جهانی را به ایستادگی برانگیزید.
در این لحظات که به پایان سال نزدیک می‌شویم، دلم می‌خواد یارانی را به یاد بیاریم که در این سال از دست دادیم چه در اشرف چه در ایران و چه در سراسر جهان، سلام و درود ما به همه آنها، به‌خصوص دلم می‌خواد یاد کنم از خانم مرضیه عزیزمان که درگذشت دریغ‌انگیزش مثل سراسر زندگیش مردم را تحت تأثیر قرار داد. به روح بزرگش درود می‌فرستیم و حالا باید آماده بشویم برای تحویل سال نو، برای حلول سال نو، از خدای بزرگ مسئلت می‌کنیم که عید آزادی و حاکمیت مردم ما را هرچه سریع‌تر محقق سازد،
خدایا اشرف و اشرفیها را در پایداری و ایستادگی، مقاوم‌تر و سربلندتر کن و آنها را برای ایفای رسالت بزرگی که بر عهده‌دارند نصرت ببخش. مردم کشورهای منطقه را که برای تغییر سرنوشت به‌پاخاسته‌اند، یاری کن،
به جوانان رزم‌آور اشرف‌نشان و هسته‌ها و واحدهای قیام‌آفرین، قدرت و شجاعت هرچه بیشتر عطا کن،
زندانیان سیاسی و زندانیان محکوم به اعدام را از پایداری و استقامت هرچه بیشتر برخوردار ساز،
و خدایا مسعود را در پناه لطف خود سلامت و موفق بدار،
خدایا از تو مسئلت می‌کنیم سالی که آغاز می‌شود سال پیروزی و رهایی مردم ایران باشد (آمین).

یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر الیل و النهار یا محول الحول و الاحول حول حالنا الا احسن الحال.
ای خدای بزرگ، ای منقلب‌کننده دلها و دیده‌ها، ای که بهار آزادی را از دل زمستان تیره اختناق شکوفا می‌کنی، ای خدایی که در ظلمت یأس و سکون جامعه ستم‌زده را به نور قیامها و جنبشها روشنایی می‌بخشی، مردم ایران را به روزگار آزادی و خوشبختی برسان و نوروز حاکمیت مردم را در ایران‌زمین محقق کن.

نوروز ۱۳۹۰، نوروز قیامهای ایران، آغاز نهمین بهار پایداری اشرف، مبارک باد.

رسید مژده که آمد بهار و سبزه دمید، نوید فتح و بشارت به مهر رسید.
بر تمامی هموطنان به‌ویژه زنان و جوانان قیام‌آفرین که پیشتازان بهار حقیقی ایرانند، مبارک باد. تبریک به اعضا و حامیان شورای ملی مقاومت و تبریک به اشرف‌نشانها در سراسر جهان، تبریک به زندانیان دلیر که هر روز شکستن زمستان را نوید می‌دهند و تبریک به اشرف پایدار که آتشکده آزادی است و تبریک به مسعود که در تاریک‌ترین روزگار ملت ایران، راهبر و مبشر مقاومت و قیام برای آزادی بوده است.
اجازه بدهید، اجازه بدهید که از جانب مقاومت ایران، نوروز را به همه ملتهای دیگر، که این روز رر جشن می‌گیرند، تبریک بگویم، تبریک به مردم افغانستان، تبریک به مردم کردستان عراق و هم‌چنین سایر کشورها.

هموطنان عزیز،
نوروز و آغاز بهار، عید همبستگی و شکوفایی پیوندهای انسانی است، زمان محبت و یاری به سایر همنوعان و به‌ویژه هموطنان محروم، اطفال بی‌سرپرست و خانواده‌های زندانیان. از شما می‌خواهم که در سر تربت پاک شهیدان حاضر بشوید، به دیدار مادران و پدران شهیدان بروید، به خانواده‌هایی که پسران و یا دخترانشان در جریان قیامها دستگیر شدند، دلگرمی بدهید. رشته پیوند و محبت با تمام هموطنان را محکم کنید و روح لعنت‌شده رژیم ولایت فقیه را که رعب و کینه و تفرقه است، از خانه و میهن خود دور کنید. می‌دانم که در حاکمیت سیاه آخوندها، تنگدستی و فقر به زندگی بسیاری از شما تحمیل شده، با این حال برای مقابله با همین رژیم منحوس ولو با یک حبه قند هم که شده، عید را جشن بگیرید. با امید به جشن بزرگ آزادی که رسیدن آن مشیت خدا و حکم تاریخ است، حالا دهه ۱۳۹۰ را آغاز می‌کنیم. بی‌گمان این آغاز عصر آزادی و دموکراسی است. عصر زنان و جوانان و عصر حاکمیت مردم، آغاز سال ۱۳۹۰ بر همه شما در هر کجا که هستید مبارک باد. به امید سالی، به امید سالی فارغ از آخوندها در میهن آزاد از شر آخوندها، به امید آن روز.

No comments:

Post a Comment