Monday 9 January 2012

 دیلی تلگراف: بریتانیا یک اخطار قوی به ایران داد

دیلی تلگراف چاپ لندن نوشت: بریتانیا یک اخطار قوی به رژیم ایران داد و گفت با هرگونه تلاشی برای سد کردن تنگه هرمز با نیروی نظامی برخورد خواهد شد
.

به گزارش دیلی تلگراف۱۶دی، فیلیپ هموند وزیر دفاع انگلستان اعلام کرد ما بخشی جدائی ناپذیر از نیروی دریایی مستقر در خلیج فارس هستیم و یکی از ماموریت های این نیروی رزمی، اطمینان حاصل کردن از باز ماندن مسیر کشتیرانی است. هرگونه تلاشی برای بستن تنگه هرمز غیر قانونی خواهد بود و لازم است ما یک پیام بسیار روشن برای رژیم ایران بفرستیم که ما مصمم به باز نگه داشتن تنگه هستیم.
وزیر دفاع انگلستان که از واشنگتن دیدار میکرد، گفت ما در گذشته نیز از این نوع تهدیدات از جانب رژیم ایران شنیده بودیم، اما رژیم ایران نباید هیچگونه اشتباه محاسبه ای در باره اهمیت آن داشته باشد که جامعه بین المللی برای باز نگه داشتن تنگه هرمز متحد است

به گزارش خبرگزاری فرانسه ۱۵دی، برنامه اتمی رژیم آخوندی موضوع دیدار وزرای دفاع انگلستان و آمریکا در واشنگتن بود.
جرج لیتل، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، گفت در این دیدار دو وزیر بیانیه همکاری دفاعی بین دو کشور را به امضا رساندند. این بیانیه شامل همکاری مشترک دو متحد برای ارتقای فن آوری های نظامی و هم چنین مقابله با تهدیداتی از جمله از سوی رژیم ایران میباشد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه وزیر دفاع انگلستان گفت، رژیم ایران ”با حداکثر سرعت ”سرگرم کار بر روی ساخت تسلیحات اتمی است و تنها در صورتی می‌توان این رژیم را از این کار بازداشت که از بابت اقتصادی‌، فشار روی رژیم بیش از حد وارد شود. وی تاکید کرد کوتاه آمدن در قبال کشورهایی مانند رژیم ایران نتیجه ندارد و باید فشارها را با قاطعیت ادامه داد تا از مواضع خود عقب بنشیند. انگلستان بر روی تحریمهای فرآورده های نفتی و بانک مرکزی که اقتصاد عمومی رژیم ایران  را هدف قرار می‌دهند، متمرکز خواهدشد.

No comments:

Post a Comment