Wednesday 27 July 2011

غیظ و کین رژیم آخوندی از بی‌نتیجه ماندن کلیه توطئه‌ها برای جابه‌جایی مجاهدان اشرف در داخل عراق

رسانه‌های رژیم آخوندی با غیظ و کین بسیار، از بی‌نتیجه ماندن کلیه تلاشها و توطئه‌ها برای جابه‌جایی مجاهدان اشرف در داخل عراق خبر دادند.

خبرگزاری رسمی حکومت آخوندی به‌نقل از اظهارات یک دیپلومات آمریکایی به نیویورک تایمز گزارش کرد: تلاش آمریکا برای جابه‌جایی و «نجات گروهک منافقین بی‌نتیجه» ماند.

به‌نوشته خبرگزاری رژیم «لورنس باتلر دیپلومات آمریکایی و سفیر سابق این کشور در مقدونیه، مشاور ژنرال آستین، فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق در ۳ماه گذشته هر هفته از طرف سفارت آمریکا در عراق بین بغداد و اردوگاه اشرف در حال رفت‌وآمد بوده است، تا ساکنان را راضی کند که از این مکان خارج شوند». اما «اجرای این راه‌کار تا حدی دشوار به نظر می‌رسد؛ زیرا ساکنان اردوگاه حاضر به خروج از اردوگاه نیستند».. …

خبرگزاری رژیم اضافه کرد:
«باتلر در مورد چشم‌انداز موفقیت انحلال این گروه و انتقال اعضای آن خوش‌بین نیست».. …
علاوه بر این باتلر افزود: «باور دارم که واشنگتن در این خصوص به من کمک نمی‌کند».
همزمان، روزنامه رسالت آخوندی به‌نقل از باتلر نوشت: «سازمان مجاهدین (منافقین) یک گروه خطرناک است» ‏.

رسالت آخوندی می‌افزاید: «این فرمانده آمریکایی با خبر دادن از عصبانیت مقامات آمریکایی به‌خاطر لابی گری این گروه برای خروج از لیست گروههای تروریستی آمریکا، گفت: ”این گروه دستش به خون آمریکاییها آغشته است. آنها دروغگو هستند و در داستان بافی مهارت بسیار زیادی دارند“. باتلر، با اشاره به حمایتهای کلارک، ژنرال آمریکایی از منافقین در گردهماییهای مختلف گفت: ”ژنرال کلارک بدون گرفتن ۲۵هزار دلار از تخت خواب بلند نمی‌شود! “ ».

چندی پیش ژنرال وسلی کلارک، رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش آمریکا و فرمانده پیشین ناتو، در اتحادیه اروپا در حمایت از منافقین، با چشم‌پوشی از جنایتهای این گروهک در ایران، عراق، اروپا و حتی آمریکا گفته بود: ”ما مدارک و شواهدی ندیده‌ایم دال براینکه این یک سازمان تروریستی است. من درخواست دیدن چنین مدارکی را کرده‌ام، اما چیزی ارائه نشده است. من دلیلی نمی‌بینم که آنها در لیست نگاه داشته شوند، هیچ دلیلی نمی‌بینم“ .
اما به‌گفته رسالت آخوندی و باتلر، این در حالیست که منافقین در قتل‌عام شیعیان و کردهای عراق شرکت داشته‌اند.

رسانه‌ها و سایتهای زنجیره‌ای اطلاعات و سپاه آخوندی نیز به‌نقل از همین دیپلومات آمریکایی از عصبانیت مماشات‌گران رسوا شده در آمریکا خبر دادند و این‌که باتلر گفته است: این یک گروه خطرناک تروریستی است که دستش به خون آمریکاییها آغشته است.
جام جم آخوندی در همین رابطه از «پرداخت رشوه‌های کلان از سوی منافقین برای شرکت مقامات آمریکایی در گردهماییهایشان» خبر داد.
دیده‌بان اطلاعات آخوندها نوشت: «باتلر مأموریت دشواری را پیش رو دارد؛ اعضاء اشرف حاضر به ترک اردوگاه اشرف نیستند».
«پس از برگزاری نیم دوجین از چنین جلساتی، تلاش وی در جلب توافق سران اشرف برای ترک اردوگاه... . ، با پیشرفت کمی روبه‌رو بوده است».
«دشواری دیگر مأموریت باتلر ماشین ارتباطاتی نیرومند سازمان مجاهدین خلق است که دارای پشتوانه مالی قوی می‌باشد»... .
اما به‌نوشته نیویورک تایمز یکی از مجاهدین گفته است: «هیچ یک از مدافعان سازمان کارش را برای پول انجام نمی‌دهد».

عصبانیت هیستریک رژیم آخوندی و باندهای استمالت‌گر این رژیم در آمریکا از مجاهدین، که به‌نوشته الجزیره نت، در عراق به کابوسی برای آنها تبدیل شده‌اند،
پس از حکم دادگاه اسپانیا، گزارش دبیرکل ملل ‌متحد درباره حقوق ساکنان اشرف، محکومیت جابه‌جایی اجباری در داخل عراق از سوی جامعه بین‌المللی، و مواضع قاطع رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در این باره، بالا گرفته است.

در پانزدهم تیرماه رویتر از رم گزارش کرد رهبر اپوزیسیون ایران در ایتالیا، یک طرح آمریکایی برای جابه‌جایی ساکنان اشرف در داخل عراق را رد می‌کند و می‌گوید این طرح ممکن است به حمله و خونریزی دیگری منجر شود.

مریم رجوی به رویتر گفت، ” برای این‌که از یک فاجعه‌ی انسانی جلوگیری شود سازمان ملل باید وارد شود“.
مریم رجوی می‌گوید: «اگر چنین جابه‌جایی صورت بگیرد، آنها به جایی خواهند رفت که برای جامعه بین‌المللی شناخته شده نیست، ارتباطات خود را با دنیای بیرون از دست می‌دهند و این زمینه را، برای حمله از جانب مالکی و نیروهای مزدور رژیم ایران، بیشتر فراهم می‌کند».

در روز ۱۶تیر خانم رجوی گفت: «حکم دادگاه هلند یکبار دیگر نشان داد ایالات متحده مسئول حفاظت ساکنان اشرف تا تعیین‌تکلیف نهایی است و هیچ چیز عدم مداخله آمریکا را برای متوقف کردن جنایتهای نیروهای عراقی توجیه نمی‌کند».
خانم رجوی افزود: «مسأله اشرف و جلوگیری از کشتار ساکنان آن، آزمایشگاه همان ارزشهای جهانشمولی است که پرزیدنت اوباما خود را به آن متعهد کرده است. اشرف یک شاخص است که مردم ایران با آن قضاوت می‌کنند آمریکا در طرف کیست؟ در طرف دیکتاتوری ملایان و دست‌نشاندگانشان در عراق یا در طرف آزادی‌خواهان و رزمندگان آزادی ایران؟».

-در همین روز نماینده ساکنان اشرف در خارج از عراق خاطرنشان کرد: «دولت آمریکا باید در قبال ۴۷کشته و ۱۰۷۱مجروح در اشرف پاسخگو باشد و برای آن به تحقیقات رسمی بپردازد».
-در روز ۲۸تیر، گزارش دبیرکل ملل ‌متحد به شورای امنیت درباره مأموریت سازمان ملل در عراق منتشر شد.

بان کی‌مون در این گزارش اعلام کرد:
-من به مقامات عراقی اصرار می‌کنم ازبه کار بردن قهر خودداری و دسترسی کافی ساکنان کمپ به کالاها و خدمات را تأمین کنند
-من به‌خاطر از دست رفتن جان افراد در واقعه خشونت‌بار در کمپ ”عراق جدید“ در ۷ و ۸آوریل نگران هستم
-من تمام طرفهای درگیر را ترغیب می‌کنم به یک راه‌حل مورد اجماع دست پیدا کنند راه‌حلی که درعین احترام به حاکمیت عراق با قانون بین‌المللی حقوق‌بشر و اصول انسان‌دوستانه همخوان و منطبق باشد

- به این منظور من به کشورهای عضو سازمان ملل فراخوان می‌دهم به اجرای هر ترتیباتی که برای حکومت عراق و ساکنان کمپ قابل‌قبول باشدکمک کنند از چنین راه‌حلی حمایت نمایند و برای آن تسهیلات فراهم کنند
در روز ۲۹تیر سیاستمداران و حقوقدانان در کنفرانس بین‌المللی پاریس بالاتفاق، جابه‌جایی ساکنان اشرف در داخل عراق را، استقبال از یک فاجعه انسانی دیگر دانستند.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در همین کنفرانس با اعلام قبول همه ملاحظات دبیرکل ملل ‌متحد از سوی ساکنان اشرف، در انطباق کامل با آن‌چه دبیرکل ملل ‌متحد خواستار شده است، گفت: شرط کلیدی موفقیت، قبول مسئولیت از جانب آمریکاست و این‌که حداقل قیمت را برای حفاظت از جان انسانهای بیگناه و بیدفاع، که با یکایک آنها موافقتنامه حفاظت تا فرجام نهایی امضا کرده است، بپردازد.

خانم رجوی ترتیبات و راه‌حل واقعی و عملی را به شرح زیر اعلام نمود:
۱-اعلام حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا از راه‌حل پارلمان اروپا برای انتقال ساکنان اشرف به کشورهای ثالث

۲- تأمین و تضمین حفاظت اشرف توسط آمریکا، اتحادیه اروپا و ملل ‌متحد به‌ویژه کمیساریای عالی حقوق‌بشر و کمیساریای عالی پناهندگی ملل ‌متحد تا انتقال همه ساکنان.

۳-استقرار دائم ناظران ملل ‌متحد در اشرف تا پایان انتقال.

۴-تحقیق در مورد جنایت ۸آوریل تحت نظر ملل ‌متحد برای ممانعت از تکرار فاجعه.

۵-وادار کردن دولت عراق به تبعیت از فراخوان دبیرکل ملل ‌متحد برای پایان‌دادن به هرگونه استفاده از زور و خشونت و پایان‌دادن به محاصره ضدانسانی و شکنجه روانی و بیرون بردن افراد مسلح از داخل اشرف

دو روز بعد از کنفرانس بین‌المللی پاریس، نیویورک تایمز به‌نقل از باتلر نوشت:
گروه تبعیدی ایرانی به یک موضوع دردسر و آزاردهنده برای آمریکا در عراق تبدیل شده است.
بیش از ۳۰۰۰نفری که در کمپ اشرف زندگی می‌کنند زمانی یک سازمان قوی شبه‌نظامی را نمایندگی می‌کردند که مصمم به سرنگون کردن دولت ایران بود.
اکنون به آنها در عراق خوش‌آمد گفته نمی‌شود ولی بر این باور هستند که آمریکا مسئولیت حفاظت آنها را بر عهده دارد و این در حالیست که هنوز در لیست وزارت‌خارجه آمریکا نامگذاری تروریستی دارند.

نیویورک تایمز نوشت: در ۳ماه گذشته آقای باتلر، مشاور سیاست خارجی ژنرال آستین، به‌طور هفتگی بین بغداد و کمپ اشرف که در استان دیالی نزدیکی مرز ایران قرار دارد در رفت وآمد بوده است. او با ترکیبی از شوخی و صراحت، تلاش کرده است که تبعیدیان را برای ترک کمپشان بفریبد... .
در حالی که نیروی نظامی آمریکا در حال خروج نهایی از عراق است، وضعیت در کمپ اشرف جزء آزاردهنده‌ترین فصول ناتمام جنگ آمریکا در عراق باقیمانده است.

به اعتقاد باتلر، این یک گروه تروریستی بسیار سرسخت، با ایدئولوژی مارکسیسم اسلامی شیعه است که به صدام حسین خدمت کرده و شیعیان و کردهای عراقی را قتل‌عام و بیش از ۲۰۰۰ تانک و نفربر زرهی داشته است.
اخیراً یک حمله ارتش عراق به کمپ، دهها کشته و صدها زخمی به جای گذاشت.

آقای باتلر می‌گوید هیچ‌گونه سمپاتی به آنها ندارد اما می‌خواهد آنها را از اشرف جابجا کند تا نگرانی او از یک حمله دیگر ارتش عراق در آینده پس از پایان ضرب‌الاجل ۲۰۱۱ که دولت عراق مقرر کرده است، رفع شود.

نیویورک تایمز افزود: راه‌حل باتلر البته پیچ خورده است چرا که ساکنان، حاضر به ترک مکان خود نیستند... برای آقای باتلر، سفیر سابق مقدونیه که دست‌آوردهای دیپلوماتیکش او را تا میز مذاکرات اعضاء ارتش جمهوریخواه ایرلند و جنایتکاران جنگی بالکان برده است، مذاکرات با مجاهدین به همان اندازه دشوار است. چیزی که به مشکلات او اضافه می‌کند، این است که این گروه یک دستگاه فوق‌العاده عالی روابط عمومی که به خوبی تأمین مالی می‌شود دارد. آنها شخصیتهای سیاسی مانند هاوارد دین و وسلی کلارک، ژنرال بازنشسته ارتش را با پرداخت هزینه برای این‌که آنها در حمایت از این گروه سخنرانی کنند جذب کرده‌اند. چیزی که به مقاومت آنها در برابر جابه‌جایی سوخت تازه‌یی رسانده و مقاماتی را که سعی به معامله با آنها هستند، مانند آقای باتلر را بسیار عصبانی کرده است.

آقای باتلر در رابطه با ژنرال کلارک از این گروه پرسید: ”او چقدر پول گرفته“ ؟ و اضافه کرد ”او با کمتر از ۲۵هزار دلار حتی از تختش بلند نمی‌شود“.
در این رابطه یکی از اعضاء جواب داد که هیچ‌یک از مدافعان معروف این گروه این کار را ” برای پول انجام نمی‌دهند“.
آقای باتلر گفت «من حدس می‌زنم که حدود یک میلیون دلار برای این در شش ماه گذشته خرج شده است». او به کل کمپین تبلیغی که در این رابطه در جریان است اشاره می‌کرد.
آقای باتلر تصریح می‌کند: این گروه هرگز اطلاعاتی در رابطه با دولت صدام حسین به آمریکا نداده است.
به ادعای باتلر، این گروه در رابطه با دولت ایران و برنامه هسته‌ای‌اش نیز اطلاعات مفیدی ارائه نکرده است.

از سوی دیگر این گروه با اقدامات حقوقی، توانست نام خود را از لیستهای تروریستی انگلستان و اتحادیه اروپا حذف کند. شکایت حقوقی این گروه در دادگاه فدرال در آمریکا نیز منجر به این شد که دادگاه از وزارت‌خارجه بخواهد نام‌گذاری این گروه را مورد بازبینی قرار بدهد.
اما آقای باتلر گفت « برای دنیای بیرون شما یک سازمان شبه‌نظامی به‌نظر می‌رسید، » و افزود «بعنوان یک گروه شما خطرناک هستید».
در هرحال آقای باتلر نسبت به این‌که این گروه را راضی به جابه‌جایی یا انحلال خودشان بکند امیدوار نیست و در این رابطه می‌گوید: «حدس من این است که واشنگتن هیچ حمایتی از طرح من نخواهد کرد».

باتلر به یک خبرنگار نیویورک تایمز، که او را به‌عنوان نفر سفارت آمریکا، با خود همراه کرده و به ملاقات با مجاهدین برده بود، درباره مجاهدین گفت: «این یک سم است. این تروریسم است. این ایران است. این عراق است»... .
- از این پیشتر، باتلر به گونه‌ای ناشناخته، در روز ۱۴اردیبهشت، بدون معرفی خودش، به‌عنوان یک کارمند ساده، در یک ملاقات رهبران اشرف با رهبری سازمان ملل در بغداد شرکت کرده بود تا به ارزیابی مخفیانه آنها بپردازد.

- این درحالیست که به‌نوشته الجزیره نت «مجاهدین خلق نمی‌خواهند قبل از این‌که محل امنی برای آنها مشخص شود قرارگاه اشرف را ترک نمایند و معتقدند که ایالات متحده باید حفاظت آنها را در خاک عراق تأمین نماید».

درباره گزارشها و شیوه‌های گردآوری اطلاعات علیه مجاهدین و جنبش مقاومت مردم ایران توسط عناصر و جناحهای مماشات‌گر و پشتیبان رژیم آخوندی پرفسور ریموند تانتر رئیس کمیته سیاست ایران که یک بنیاد تحقیقاتی است و تاکنون کتابهای متعددی در این زمینه منتشر کرده است، گفته است:

سیاست آمریکا درباره ایران
«اقدام اجرایی»
خروج مجاهدین از لیست تروریستی


تام ریج -مایکل موکیزی -فرانسیس تاونزند
جان بولتن - راث وج وود-تام تانکردو-نیل لیوینگستون
کنت کتزمن-پروفسور ریموند تنتر-پروفسور استیون اشنیبام

پروفسور ریموند تانتر:
اما وقتی که دولت عراق می‌خواهد برای منافع رژیم ایران عمل کند، می‌گویند که اشرفیان نمی‌توانند در عراق بمانند چرا که قانون اساسی عراق اجازه نمی‌دهد که یک گروه تروریستی در عراق عمل کند.

لذا یکی از چیزهایی که من به همراه همکارانم در تحقیقات‌مان متوجه آن شده‌ایم این است که یک ارتباط بدشگون بین لیست‌گذاری تروریستی مجاهدین خلق ایران توسط دولت آمریکا و وضعیتی که اکنون اشرف در آن قرار دارد وجود دارد. اگر اشرف سقوط کند، مانند این است که سربنیتسکا سقوط کرده است. بنابراین فکر می‌کنم که این خیلی مهم است که رابطه وضعیت اشرف با لیست‌گذاری در آمریکا را خوب درک کنیم و این‌که چگونه رفتاری که با اشرف می‌شود مثل یک بند ناف به لیست‌گذاری در آمریکا متصل می‌شود. و هنگامی که لیست‌گذاری خاتمه یابد، آنوقت این بهانه از دولت عراق سلب می‌شود که خودش را محق بداند که هرکاری که دلش می‌خواهد با ساکنان اشرف بکند.

حالا من می‌خواهم روی تحقیقات ۴ماهه‌ای که ما درکمیته سیاست ایران انجام داده‌ایم بپردازم و آن تحقیقاتی هست که از جمله روی کیس کربلا انجام داده‌ایم. قاضی موکیزی اشاره کردند که دادگاه فدرال این را تصریح کرده است که آن‌چه وزیر خارجه کاندولیزا رایس برآن تکیه کرده است ممکن است که مدارک محرمانه بوده باشد، ولی مدارک غیرمحرمانه بسیار شبهه انگیز و بر اساس شایعات بوده است. این نحوه جمع‌آوری اطلاعات که وزارت‌خارجه انجام داده است غیرحرفه‌ای‌ترین و شلخته‌ترین کاری هست که من تا بحال از طرف دولت آمریکا دیده‌ام و من خودم در کاخ سفید و در وزارت دفاع کار کرده‌ام. و قضات به‌وضوح در دادگاه گفتند که‌ای بسا که مدارک محرمانه به همان بی‌کیفیتی و بدی مدارک غیرمحرمانه که آنها آن مدارک را مورد بازبینی قرار داده بودند باشد.

لذا ما در کمیته سیاست ایران با دقت فراوان به کیس کربلا پرداختیم، و متوجه شدیم که منبع اصلی خبری که در رابطه با کربلا پخش شده بود رژیم ایران بود و ادعا این بود که مجاهدین ۶۰ زن... در حال آموزش در اشرف هستند که بعداً اینها عملیات انتحاری بکنند و افرادی را بکشند، این البته یک ادعای غیرواقعی هست ولی اینها جزو مدارک محرمانه آمریکا هنگام تشکیل پرونده اداری برای مجاهدین خلق ایران شده بودند و ظاهراً مبنای توجیه استمرار لیست‌گذاری مجاهدین خلق ایران توسط وزیر رایس شده بود. ما در تحقیقات متوجه شدیم که کیس کربلا ابتدا توسط رژیم ایران ساخته و پرداخته شد، بعد اینها جزو مدارک محرمانه وزارت‌خارجه شدند، و بعد که در آستانه بررسی دادگاه اینها از حالت محرمانه خارج شده و جزو مدارک علنی شدند، رژیم ایران یکبار دیگر از آنها استفاده کرد و گفت مدارک دادگاه فدرال آمریکا نشان داده که مجاهدین زنان را برای عملیات تروریستی آموزش می‌داده‌اند. اینها همه‌اش حرفهای کاملاً غیرواقعی و دروغ رژیم هستند و به‌نحو زیرکانه‌ای رژیم ایران به‌صورت دوبله از دروغهای ساخته خودش استفاده کرده و آنها جزو مدارک محرمانه جامعه اطلاعاتی آمریکا شده‌اند و بعد رژیم مجدداً از آن اطلاعات علیه مجاهدین خلق ایران استفاده کرده است.

جهت یادآوری به مماشات‌گران و استمالت‌چیان رژیم آخوندی که برای جان شهروندان بیگناه آمریکایی که گویا مجاهدین آنها را کشته‌اند، اشک تمساح می‌ریزند تا جنایتهای حی و حاضر رژیم در همین رابطه را در عراق و کشورهای همجوار ایران، تحت الشعاع قرار بدهند به سخنان رئیس پیشین اف.بی.آی، قاضی و دادستان لوئیس فری در روز ۲۹تیر در کنفرانس بین‌المللی پاریس توجه کنید:
لوئیس فری، رئیس اداره تحقیقات فدرال۱۹۹۳ ـ ۲۰۰۱
ما به کشور خود عشق می‌ورزیم اما در عین حال کشور ما اشتباهات مهلکی را در این منطقه مرتکب شده است، اشتباهات مرگباری که زندگی افراد را به مخاطره می‌اندازد و همین اشتباه را در قبال اشرف و در سیاستی که دنبال می‌کنیم نیز مرتکب شده است. من اخیراً در لندن بودم و فرزندان خود را به موزه جنگ انگلستان بردم. شما هم ممکن است از آن‌جا بازدید کرده باشید، جایی که مخفیگاه زیرزمینی نخست‌وزیر انگلستان در زمان جنگ جهانی دوم بود و این مرا به یاد مبارزه شجاعانه خانم رجوی و هم‌چنین شما و همکارانتان انداخت. مبارزه‌یی که نه تنها در فرانسه بلکه قطعاً در جبهه مقدم در ایران و حالا هم قطعاً در اشرف جریان دارد. جملات نخست‌وزیر انگلستان در دوران جنگ را به شما تقدیم می‌کنم، درحالی‌که می‌دانم به چنین توصیه‌یی نیاز ندارید. او می‌گفت: «هرگز، هرگز، هرگز تسلیم نشوید». و به نظر من شما این نبرد برای آزادی را رهبری می‌کنید.

ما از وزارت امور خارجه خود می‌خواهیم که نامگذاری مجاهدین را لغو کند، از ساکنان شجاع کمپ اشرف حفاظت به‌عمل آورد و از جنگجویان آزادی در ایران حفاظت و حمایت کند؛ به‌خصوص از سازمان مجاهدین در راستای فعالیتهای رهبری کننده‌اش، به‌عنوان تنها سازمان معتبر و مصممی که در جستجوی آزادی در آن کشور است. و به همین خاطر است که رژیم ایران هر کاری را که توانسته، انجام داده، چه به‌طور مستقیم وچه به‌طور غیرمستقیم از طریق مزدورانش در عراق، تا جنگجویان آزادی و رهبری آنان را تضعیف کند و از میان بردارد.

و ما الآن هم از فرماندار دین شنیدیم که تصمیم نامگذاری مجاهدین یک تصمیم خلص سیاسی بود و هیچ مبنایی در حقیقت ندارد، هیچ مبنای حقوقی هم ندارد. وزارت‌خارجه مشغول اتلاف وقت است و در اثر این تأخیر طولانی جان بسیاری از افراد را در معرض خطر قرار داده است.

وقتی نام سازمان مجاهدین در سال ۱۹۹۷ در لیست قرار گرفت، من در آن زمان ریاست اف.بی.آی را برعهده داشتم. شاید بدانید که اف.بی.آی مسئول تحقیقات ضدتروریسم در خارج از مرزهای ایالات متحده است. این یکی از مسئولیتهای ماست. ضمناً هیچ‌کس از وزارت امور خارجه با ما، پیرامون لیست‌گذاری این سازمان نه مشورت کرده و نه حتی نظرخواهی کرده است. وقتی ما مدیر وزارت امور خارجه را پذیرفتیم، این تنها سازمانی لیست‌گذاری شده‌یی بود که ما در اف.بی.آی هیچ نیرویی را به آن اختصاص ندادیم چون می‌دانستیم نیازی به تحقیق در مورد آن نیست. بنابراین، می‌توانید تصور کنید که یک سازمان توسط وزارت امور خارجه نامگذاری شده، اما هیچ‌کس در مورد آن تحقیق نمی‌کند.

این مسأله در سال ۱۹۹۷ بود. حالا ما از آن مقطع فاصله زیادی گرفته‌ایم. حقایق و قانون ابداً هیچ سازگاری با نگاه داشتن نام این سازمان در لیست ندارند. و خیلی رک بگویم که مهمل بافی و گیجی وزارت امور خارجه و برخی از سفرای آن به‌شدت حیرت‌آور است. جملاتی مثل «سازمان خود را منحل کرده و نقل مکان کنید». این حرف معادل این است که کسی در دهه ۱۹۳۰ بگوید مناطق مسکونی ورشو درلهستان باید برچیده شود و یهودیهایی که در آن‌جا هستند محل خود را ترک کرده، به نقطه دیگری بروند! آمریکا نه تنها بار مسئولیت اخلاقی بلکه مسئولیت حقوقی و به قول وکلا قراردادی را هم در این رابطه به دوش می‌کشد که حفاظت ۳۴۰۰تن ساکنان کمپ اشرف را برعهده بگیرد. این تعهدی است که پای آن امضا شده است. این قول دولت آمریکا و ارتش ما بود. کسانی که پای این قرارداد را امضا کردند صددرصد آن چه که قرار بود، عمل کرده‌اند. ما نمی‌توانیم از این نکته چشم‌پوشی کنیم و روی خود را برگردانیم. ما مسئولیت اخلاقی برای این کار داریم. این ایده که ما می‌توانیم کمپ را حرکت داده یا کنیم مطلقاً غیرقابل درک است.

در سال ۱۹۹۷ که لیست‌گذاری صورت گرفت، اف.بی.آی مشغول اجرای تحقیقات در رابطه با بمب‌گذاریهای ۱۹۹۶ در استان شرقی عربستان سعودی یعنی برجهای خبر بود. در این برجها انفجار صورت گرفت. ۱۹ نظامی آمریکایی که ضمناً مشغول اجرای طرح پرواز ممنوع علیه صدام حسین بودند در آن‌جا کشته شدند. بنابراین ما پرونده تحقیقات را گشودیم. و چیزی نگذشت تا پس از تلاش زیاد و تحقیقات خارج از آمریکا به این نتیجه رسیدیم که گروه حزب‌الله که این حمله را انجام داد و ۱۹ آمریکایی را کشت توسط سپاه پاسداران رژیم ایران پشتیبانی مالی، آموزش، عضوگیری و حفاظت می‌شدند. این یک عملیات کلاسیک سپاه رژیم بود. اگر‌چه آنها اعضای حزب‌الله عربستان بودند، اما در دره بقاع آموزش دیده بودند. پاسپورتهای آنها از طریق سفارت رژیم در دمشق تأمین شده بود. و ژنرال شریفی در سپاه رژیم آن را طراحی و اجرا کرد.

ما همه این شواهد و مدارک را جمع‌آوری کردیم و نزد مشاور امنیت ملی در آمریکا بردیم. به مشاور امنیت ملی آمریکا گزارش داده شد که این عملیات توسط سپاه پاسداران و در رژیم ایران برنامه‌ریزی، طراحی و اجرا شد. واکنش او در آن زمان، حتی برای من که مدتی در واشنگتن بودم، بسیار تعجب برانگیز بود. او پرسید که «چه کسی در این باره اطلاع دارد؟» و من جواب دادم «تعداد زیادی از آن اطلاع دارند، و بسیاری از افراد نیز وقتی مطلع خواهند شد که ما این اتهامات را دنبال کرده و کیفرخواست تهیه کنیم، که یکی دو سال طول کشید و نام رژیم ایران در آن کیفرخواست برده شده، ولی هنوز آن‌چه لازم است، علیه ۱۴ فردی که مرتکب جرم شدند به مورد اجرا گذاشته نشده است.

نکته این‌جا است که آمریکا در آن زمان تمایل نداشت واقعیتی را که در ایران وجود داشت بپذیرد. درست مثل امروز که نمی‌خواهد واقعیتی را که در عراق می‌گذرد، بپذیرد. همان‌طور که فرماندار دین به درستی گفت در عراق یک دست‌نشانده رژیم تهران مشغول ارتکاب جنایات جنگی است و تنها نیروی معتبر و جدی برای ایجاد تغییر و برقراری آزادی در ایران را سرکوب می‌کند.

پس آنها باید نام مجاهدین را از لیست حذف کنند. آنها باید از طریق فراهم کردن همه ابزارهای لازم از ساکنان کمپ اشرف حفاظت کنند. و مهمتر اینکه، آنها باید در آینده از سازمانهای آزادی‌خواه و جنگجویان آزادی، به‌ویژه سازمان مجاهدین، یعنی کسانی که در معرض خطر هستند، حمایت به‌عمل آورند.

No comments:

Post a Comment