Monday 20 June 2011

گردهمایی عظیم ایرانیان در ویلپنت پاریس مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت

خبرگزاریهای فرانسه، رویتر و آسوشیتدپرس، فرانسه 24، نوول ابسرواتور ،لوپوئن Le Point، پاریزین، تلویزیون ت. و5، رادیو تلویزیون فرانسوی بلژیک ار.ت.ب.اف. ، لکسپرس ، لاکروآ ، تلویزیون اورانژ  و هم‌چنین صوت العراق، مرکز اطلاع‌رسانی ایلاف این خبر را منعکس کردند.

خبرگزاری رویتر: مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران در یک گردهمایی در ویلپنت پاریس در روز 18ژوئن شرکت کرد. رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک، نمایندگان محلی فرانسه و همسر یکی از شهدا در ایران، در گردهمایی در ویلپنت پاریس شرکت کردند.

خبرگزاری فرانسه: در ویلپنت ایرانیان «30سال مقاومت» علیه رژیم را گرامی داشتند و خواهان حفاظت بین‌المللی از کمپشان اشرف در عراق شدند. مریم رجوی، در برابر جمعیتی که از خود بیخود شده بود و در برابر شخصیتهای متعددی چون شهردار سابق نیویورک، رودی جولیانی، گفت: «نه، مقاومت خاموش نخواهد شد». شرکت‌کنندگان که از سراسر اروپا، آمریکا و کانادا آمده بودند، با لباس زرد در تالار عظیم نمایشگاه در ویلپنت، در شمال پاریس، گردهم آمده بودند و با برافراشتن بادکنکها و پرچمهای زرد رنگی که عکس خانم رجوی روی آنها دیده می‌شد، برای او ابراز احساسات می‌کردند.

فرانسه 24، بخش عربی: در گردهمایی روز شنبه هواداران سازمان ”مجاهدین خلق“ ایران نزدیکی پاریس به‌منظور درخواست تأمین حفاظت بین‌المللی برای ”کمپ اشرف“ در عراق، با حمایت شخصیتهایی مثل رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک حضور یافته بودند. رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران برجسته‌ترین جنبش اپوزیسیون ایرانی در تبعید که مجاهدین مهمترین تشکیل دهنده آن می‌باشند، خواست که ناظران سازمان ملل در اشرف مستقر شوند.
تلویزیون ت. و5 TV5 فرانسه: مریم رجوی، در برابر جمعیتی که از خود بیخود شده بود و در برابر شخصیتهای متعددی چون شهردار سابق نیویورک، رودی جولیانی، گفت: «نه، مقاومت خاموش نخواهد شد».

رادیو تلویزیون فرانسوی بلژیک ار.ت.ب.اف.: شرکت‌کنندگان که از سراسر اروپا، آمریکا و کانادا آمده بودند، با لباس زرد در تالار عظیم نمایشگاه در ویلپنت، در شمال پاریس، گردهم آمده بودند و با برافراشتن بادکنکها و پرچمهای زرد رنگی که عکس خانم رجوی روی آنها دیده می‌شد، برای او ابراز احساسات می‌کردند.

نوول ابسرواتور: مریم رجوی در سخنرانی خود خواهان آن شد که ناظران سازمان ملل‌متحد در اشرف مستقر شوند.

لوپوئن: پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران، جنبش اصلی اپوزیسیون رژیم ایران در خارج کشور که مجاهدین نیروی اصلی آن را تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: «تنها درخواستمان از ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا این است که حفاظت این ناظران را فراهم کنند. این کمترین درخواست برای حفاظت از جان مجاهدین اشرف است».

پاریزین: فرشته، 48ساله، که از 25سال پیش در تبعید در کانادا به‌سر می‌برد، گفت: «ما این‌جا هستیم تا از حقوق کسانی که در اشرف هستند دفاع کنیم».

لکسپرس L’EXPRESS: خانم رجوی تأکید کرد که «آمریکا در قبال حفاظت اشرف مسئولیت دارد، چون این مسئولیت را به دولتی انتقال داده که قصد آن برای سرکوب ساکنان اشرف پیشاپیش مشخص بوده است».

لاکروآ La Croix: درحالی‌که پاتریک کندی، عضو سابق کنگره آمریکا، مجری برنامه بود، چندین شخصیت به سخنرانی پرداختند، از جمله شهردار سابق نیویورک، رودی جولیانی، Rudy Giulani ، و نخست‌وزیر سابق ایرلند، جان بروتن John Bruton.

20دقیقه «ون مینوت» 20 minutes: منتخبین محلی فرانسوی هم برای ابراز حمایت از مقاومت ایران حضور به هم رسانده بودند.

تلویزیون اورانژ Orange: هانری لوکلرک، رئیس افتخاری لیگ فرانسوی حقوق‌بشر، در گردهمایی ویلپنت نوشت: «در تمام عمرم شنیده‌ام که به آنهایی که مقاومت می‌کنند مارک می‌زنند که تروریست هستند».

مرکز اطلاع‌رسانی صوت العراق: با حضور جمعیتی از ایرانیان خارج کشور که بیش از صد هزار نفر بر آورد شده. و با حضور دهها شخصیت پارلمانی و سیاسی غربی و عربی با شعار پیروزی عدالت و حفاظت از اشرف برگزار شد. مریم رجوی هنگام ورود تاجی از گل بر نماد شهدای اشرف و مقاومت ایران گذاشت.

مرکز اطلاع‌رسانی ایلاف عربستان: روز شنبه ایرانیان نزدیکی پاریس برای تأمین حفاظت بین‌المللی ”ساکنان اشرف“ یک گردهمایی برگزار کردند. این گردهمایی، از حمایت شخصیتهایی مانند شهردار سابق نیویورک رودی جولیانی برخوردار بود. جمعیت از سراسر اروپا، آمریکا و کانادا در این گردهمایی شرکت کرده بودند. آنها شعار می‌دادند ”ایران، اشرف، آزادی“.

No comments:

Post a Comment