Friday 9 September 2011

اعضای شورای امنیت کوتاهی رژیم آخوندی را در برآورده کردن التزامات بین‌المللی محکوم کردند

اعضای شورای امنیت سازمان ملل‌ متحد قصور رژیم آخوندی در برآورده کردن التزامات بین‌المللی را محکوم کردند و خواستار پایان‌ دادن به برنامه اتمی آن شدند.

آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلستان در جلسه روز چهارشنبه شورای امنیت در نیویورک، اقدامات رژیم ایران در غنی‌سازی اورانیوم با غنای 20درصد که کاربرد نظامی دارد را افشا کردند.

مارتن بری‌انس، نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد، روز گذشته به شورای امنیت ملل‌ متحد گفت: «رژیم ایران از هرج‌ومرج سوریه و لیبی سؤاستفاده کرده و تلاشهای خود را برای ساخت سلاح اتمی افزایش داده است».
وی افزود: «رژیم ایران ممکن است گمان کند می‌تواند از این وضعیت سود ببرد».
مارتن بری‌انس گفت: «رژیم ایران شمار سانتریفوژها و اظهارات تحریک‌آمیز خود را افزایش داده است. ما با این کار رژیم ایران گول نمی‌خوریم».

سوزان رایس، سفیر آمریکا در ملل متحد، اعلام کرد: «رژیم ایران به مقابله‌جویی خود با شورای امنیت و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه می‌دهد و اطلاعات مورد نیاز در مورد ابعاد محتمل نظامی فعالیتهای اتمیش را ارائه نمی‌دهد».
سفیر آمریکا در جلسه شورای امنیت گفت: «نصب تجهیزات غنی‌سازی اورانیوم و رآکتور آب سنگین در قم بر ابعاد نقض قطعنامه‌های ملل‌متحد افزوده است و این اقدام یک تحریک آشکار و غیرقابل‌قبول است».
سوزان رایس افزود: «ما پیشرفت مهمی در تقویت و اعمال تحریمهای ملل‌متحد علیه رژیم ایران داشته‌ایم». رایس تصریح کرد که باید فشارها را بر رژیم ایران افزایش داد تا از رفتن در این مسیر خطرناک دست‌بردارند.

پیتر ویتیگ، سفیر آلمان نیز در این اجلاس گفت دولت متبوعش در مورد قصد رژیم ایران برای دست‌یابی به موشک با کلاهک اتمی نگران است.

No comments:

Post a Comment